کد خبر: ۸۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
شفا آنلاین>سلامت>همه سال به شمار بی‌خانمان افزایش می‌یابد و با سردشدن هوا بیماری‌های خطرناک منجر به مرگ این افراد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،متأسفانه تعداد افراد بی‌خانمان در جامعه امروزی رو به افزایش است.
 
حوادث ناگوار زندگی چون از دست دادن سرپرست، بیکار شدن، خشونت در خانواده، اعتیاد، طلاق و اختلافات خانوادگی، مرخص شدن از زندان و غیره عواملی است که موجب می‌شود افراد جای حرکت زندگی نداشته باشند.

طبق آمار در ایالات متحده هر ساله 5/1 میلیون نفر بی‌خانمان می‌شوند و این جمعیت بیانگر رشد و افزایش بی‌خانمان است و فقط دولت برای حدود 30 تا 40 درصد این افراد را می‌تواند سرپناهی تهیه کند. بسیاری از بی‌خانمان‌ها شب را روی نیم‌کت‌ها، زیر پل‌ها، اتومبیل و حتی چادر به سر می‌برند.
 
تنش‌های محیط زیستی از جمله سرد شدن آب و هوا موجب می‌شود که سلامت این افراد به خطر بیفتد این افراد از رژیم غذایی خوبی برخوردار نیستند و وضعیت بهداشتی آن ها ضعیف است از نظافت شخصی برخوردار نیستند. از نظافت شخصی برخوردار نیستند عدم دسترسی به لباس گرم، تغذیه سالم موجب بروز بیماری می‌شود که در آخر منجر به مرگ این افراد می‌گردد. بدین منظور اقداماتی از طریق ارگان‌های دولتی و حلال‌احمر انجام شده است.

متأسفانه افراد معتاد حدود 50درصد از بی‌خانمان را شامل می‌شوند حدود 20 درصد از افراد بی‌خانمان خودکشی می‌کنند و زنان و کودکان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. از بیماری‌های شایع بین بی‌خانمان‌ها بیماری هپاتیت نوع C,B,A سل (TB)، HIV است مشکلات رایج تنفسی، برونشیت و ذات‌الریه رواج دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: