کد خبر: ۸۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>اجتماعی>صبح امروز در مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه امیرکبیر تقدیر و شکر شد
به گزارش شفا آنلاین،در مراسمی که در ساختمان فارابی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد از پژوهشگران برتر، مؤلفین کتاب‌هایی که توسط ناشران بین‌المللی چاپ شده است و از دانشجویانی که پایان نامه برتر داشتند تقدیر و تشکر شد.

دکتر معتمدی، رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: امروز در این مراسم از 36 نفر برتر در حوزه‌های علمی و فن‌آوری که در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی هستند که اکثر این طرح‌ها به مرحله تولید رسیده‌اند، مورد تشویق قرار گرفت.

وی افزود: در دانشگاه امیرکبیر اساتیدی داریم که بالای 50 مقاله در سال تولید می‌کنند که این مقالات عمدتاً از کیفیت بالایی برخوردارند و به آن استنادهای بالایی می‌شود.

دکتر معتمدی به وضعیت دانشجویان دکتری این دانشگاه هم اشاره‌ای کرد و گفت: ما در دانشگاه، دانشجویانی را در مقطع دکتری داریم که به طور میانگین بیش از 10 ملاقه در سال‌های تحصیلی خود تهیه و تألیف کرده است که این با نگاهی به وضعیت دانشجویان در جهان بی‌نظیر است. همین امر باعث می‌شود که بیشتر به این امر توجه کنیم تا این عزیزان بتوانند کارهای علمی، تحقیقاتی و فن‌آوری را وارد عرصه اقتصادی و بازار کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که حمایت دانشگاه امیرکبیر از پژوهشگران برتر چیست گفت: در دانشگاه‌ها بودجه پژوهشی داریم که مستقیم صرف امر پژوهش می‌شود. که حدود 10 درصد بودجه کل دانشگاه است. در کل بودجه‌ای که صرف دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها می‌شود بالای 40 درصد از بودجه دانشگاه است، که به صورت مستقیم و غیر مستقیم صرف تحقیقات و پژوهش می‌شود.

رییس دانشگاه امیرکبیر افزود: به طور جدی باید حمایت‌های خودمان را از دانشجویان بالا ببریم به طور مثال در دانشگاه‌های غربی دانشجوی دکتری به عنوان کارمند محسوب می‌شود و به اندازه یک استادیار حقوق دریافت می‌کند. ولی متأسفانه در این بخش خیلی ضعیف هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عمده مشکل ما در بخش عدم پشتیبانی داریم ارتباط ضعیف بین دانشگاه‌ها و صنعت است. صنایع ما اصولاً تکنولوژی محور نیستند و کمتر در عرصه دانش‌ فعالیت می‌کنند. در برنامه‌ راهبردی که در دانشگاه ‌رسم کرده‌ایم سعی می‌کنیم در آینده در این بخش را تقویت کنیم.

دکتر معتمدی نگاهی هم به قراردادهای پژوهشی کرد و افزود: خوشبختانه ما در ارزیابی‌های بین‌المللی معتبر دنیا بیشترین امتیاز را در بخش قراردادهای پژوهشی با صنعت کسب کرده‌ایم، که با خیلی از دانشگاه‌های برتر قابل رقابت هستیم.

رییس دانشگاه امیر کبیر دریافتی این قراردادها هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دریافتی ما از پژوهش سالیانه نزدیک بر 30 میلیارد است که امسال حدود 50 قرارداد صنعتی جاری را منعقد کرده‌ایم و ا ین مقام مسئول افزود: در واقع نیمی از درآمدهای ما را بخش آموزش و نیمی دیگر را تحقیقات و پژوهشی‌های دانشگاه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: