کد خبر: ۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق جدید که به عنوان نماینده از سراسر جهان در نشست پاریس ارایه شد، با هدف مهار تغییرات آب و هوا، نقطه عطفی در این کنفرانس به شمار آمد.
به گزارش شفا آنلاین، تمام هدفی که در این مقاله گنجانده شد، درک ابتدایی از فیزیولوژی انسان برای فهمیدن این موضوع بود که تنفس آلاینده‌های موجود در هوا چیز خوبی برای بدن ما نیست. البته همه آلاینده‌ها به‌طور یکسان عمل نمی‌کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ذرات آزاد شده در اثر سوختن ذغال سنگ برای تولید الکتریسیته بیشترین خطر را برای سلامت انسان به ارمغان می‌آورند.

       این مطالعه که در نشریه Environmenta- Health Perspectives منتشر شده، نزدیک به 450 هزار فرد شرکت کننده را از 100 شهر ایالات متحده بررسی کردند تا اثرات انواع ذرات آلاینده را روی بیماری قلبی بسنجند. نتایج نهایی نشان دادند که ذرات سوخت‌های فسیلی، خصوصا ذغال سنگ، ارتباط نزدیک‌تری با مرگ نسبت به دیگر آلاینده‌ها دارند. این تحقیق پیشنهاد می‌کند که یک ذره از آلودگی ذغال سنگ، 5 برابر بیشتر از میانگین ذرات آلاینده‌های دیگر خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

       ذغال سنگ که یک منبع سوخت با بیشترین میزان کربن است، نقشی اساسی در رشد اقتصاد کشورها در عصر صنعت بازی کرده است. در سال‌های اخیر، ایالات متحده 18 درصد مصرف انرژی خود را از نیروگاه‌های ذغال سنگ می‌گیرد. بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت بر منابعی از انرژی اتکا دارند که تقریبا به‌طور انحصاری اقتصادشان را شعله‌ور نگاه دارد.

       اما با توجه به وضع موجود، گویا قرار است در روی پاشنه دیگری بچرخد و جریان انرژی از سوی ذغال سنگ بازگردد، زیرا سیاست‌گذاران به‌طور روزافزونی دریافته‌اند که چگونه منبع انرژی در تغییرات آب و هوایی دخیل است و اثرات آلاینده‌ها بر سلامت انسان گاهی جبران‌ناپذیر می‌شود. به‌طور مثال، هم چین و هم ایالات متحده برنامه‌هایی را اعلام کرده‌اند تا تولید ذغال سنگ را متوقف کنند. آلودگی هوا، که عمدتا از نیروگاه‌های با سوخت ذغال سنگ حاصل می‌شود، سالانه در چین باعث رخداد 1/6 میلیون مورد مرگ زودرس می‌شود. Medical daily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: