کد خبر: ۸۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>اجتماعی >اعضای شورای شهر تهران این روزها جدای از موضوعات مرتبط با شهر از جمله مسئله پرحاشیه حسابرسی سال ٩٢ شهرداری تهران، درگیر رایزنی‌های درون‌گروهی و فراگروهی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
به گزارش شفا آنلاین، آخرین شنیده‌ها می‌گوید بیشترین تحرکات از جریان اصلاح‌طلب شوراست که تعدادی از آنها منتظر یک اعلام قطعی و رسمی هستند. تعدادی هم روی ٥٠درصد آمدن و نیامدن مرددند و البته شاید منتظر یک تأیید نهایی مانده‌اند. اما فارغ از این برووبیاها که اتفاقا در این دوره بسیار بیشتر بود، این نهاد شوراست که آسیب می‌بیند و بسیاری این‌گونه برداشت می‌کنند که شورا همان سکوی پرتاب برای عرصه‌های دیگر قدرت و سیاست است. 

شورای شهر تهران در سه دوره اول ١٥ عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل داشت اما در دوره چهارم این تعداد به ۳۱ عضو اصلی و ۱۲ علی‌البدل افزایش یافت. ٣١ عضوی که در این دوره وارد شورای شهر تهران شدند، از همان ابتدا آب رفتند؛ سلطانی‌فر جایگزین محمدمهدی مفتح و ولی‌الله شجاع‌پوریان جایگزین مهدی حجت شدند. در ادامه، با رفتن مسعود سلطانی‌فر به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی صابری جایگزین او شد.

این موارد یعنی شورا درگیر تحولاتی بوده است که تا امروز و گویا تا پایان دوره ادامه دارد. دراین‌میان اصلاح‌طلبان با خیال راحت‌تری وارد عرصه تغییر و تحول شده و می‌شوند، چراکه علی‌البدل‌های دوره چهارم تا چندنفر بعد از این هم به‌عنوان اصلاح‌طلب معرفی شده‌اند. طبق جدول علی‌البدل‌های شورا، افشین حبیب‌زاده‌کلی، حسین خلیل‌آبادی و زهرا صدراعظم‌نوری نفرات بعدی هستند که چنانچه اعضای فعلی شورا در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند، جایگزین آنها خواهند شد.

شنیده‌های این روزها از حضور بیش از پنج عضو شورا در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهند. برای یافتن جزئیات بیشتر به سراغ آنها رفتیم تا خودشان این موضوع را تأیید یا رد کنند. اسماعیل دوستی، پرویز سروری، محمد سالاری، احمد حکیمی‌پور، ولی‌الله شجاع‌پوریان و مرتضی طلایی از جمله همین اعضا هستند.

اسماعیل دوستی که این روزها درگیر مراسم ختم مادر خود هم بود، این موضوع را رد کرد وگفت: «باوجود رایزنی‌های بسیار در مورد کاندیداشدن از تهران یا کوهدشت، برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارم و در شورا می‌مانم». پرویز سروری، عضو اصولگرای شورا هم گفت که باوجود تعداد زیاد پیشنهادهایی که برای شرکت در انتخابات داشته است به دلیل تعهدی که به شورا دارد، صلاح نمی‌داند در انتخابات شرکت کند. او گفت که «تحرکات اصلاح‌طلبان در این مدت برای مجلس بیشتر از اصولگرایان بوده است».

دراین‌میان اما محمد سالاری که از خیلی قبل‌تر برنامه خود را برای حضور در انتخابات مجلس از شهرستان سبزوار شروع کرده است،گفت که «برنامه او برای حضور در انتخابات مجلس دهم جدی است اما هنوز این تصمیم قطعی نشده است». احمد حکیمی‌پور- دیگر عضو شورا هم تأیید کرد قرار است از «طارم» و «زنجان» برای انتخابات مجلس دهم شرکت کند و در ادامه گفت: «هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده و خودتان می‌دانید که تا لحظه آخر رایزنی‌ها ادامه دارد». حکیمی‌پور درعین‌حال  یادآور شد که «اصلاح‌طلبان با خیال آسوده وارد این میدان شده‌اند، چون علی‌البدل‌ها همه اصلاح‌طلب هستند». 
به نظر می‌رسد رایزنی‌ها برای حضور مرتضی طلایی از استان اصفهان و ولی‌الله شجاع‌پوریان از بهبهان با همین روند روایت‌شده از سایر اعضای شورا ادامه دارد. باید توجه داشت که همه آنچه از «می‌مانم» و «می‌روم»‌ها گفته شد تا امروز است و این سیب تا روز ثبت‌نام برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی ‌هزار چرخ دیگر هم خواهد خورد. 

-------------------------

استعفای «اعتراضی» طلایی 
مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران، در اعتراض به بی‌توجهی نسبت به شورایاران و آنچه که «خودمحوری رئیس شورا» می‌نامد، استعفا داد. او در مورد خارج‌کردن گزارش شورایاران از دستور جلسه امروز، در صحن علنی و زمان رسمی صحبتی نکرد اما در پایان جلسه صدای اعتراضش در میان خبرنگاران بلند شد و در ادامه خبر استعفایش پیچید.

او درمورد دلیل این کار گفت: بارها در موارد مختلف از جمله موضوع شورایاران به رئیس شورا تذکر، توصیه یا اعلام ناراحتی کرده‌ام اما توجهی ندارند. نوعی مدیریت انحصاری وجود دارد که حتی اجازه نمی‌دهد کارها بین هیأت‌رئیسه و حتی من که نایب‌رئیس هستم تقسیم شود؛ آقای چمران همه کارها را با تشخیص خودشان انجام می‌دهند. طلایی یادآور شد که بارها برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته نظیر همین دستور جلسه حضور شورایاران در جلسه علنی شورا با دستور یک‌طرفه رئیس شورا به‌هم ریخته است. به گفته طلایی، طبق آیین‌نامه شورا، استعفای او باید در اولین جلسه بعدی توسط رئیس شورا در میان اعضا مطرح شود و پس از بیان توضیحات، اعضا در مورد آن تصمیم بگیرند. شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: