کد خبر: ۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین>سلامت>رییس اولین سمینار عمومی سردرد، آمار ابتلا به سردردهای میگرنی در دنیا را 12 درصد عنوان کرد و گفت: بیشتر این سردردها دوره‌ای هستند و در سنین جوانی بروز می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر منصوره تقاء، رییس انجمن سردرد در رابطه با آمار ابتلا به میگرن در دنیا گفت: آمار ابتلا به سردردهای میگرنی به طور میانگین در سطح دنیا 12 درصد است. اما به تفکیک جنسیت 17 درصد زنان جوان و شش درصد مردان به این سردردها مبتلا می‌شوند. سردردهای میگرنی اغلب به صورت دوره‌ای هستند و بیشتر در سن جوانی بروز می‌کنند.

وی افزود: سردردهای میگرنی معمولا یک طرفه هستند و اگر هم دو طرفه باشند، در یک طرف سر بیشتر احساس می‌شوند. این درد به صورت کوبشی است و در بسیاری از موارد همراه با تهوع است. سردرد میگرنی ممکن است در نواحی اطراف چشم یا در ناحیه پیشانی و شقیقه‌ای شدت بیشتری داشته باشد. سردرد به آرامی شروع می‌شود و در طول 20 دقیقه به اوج شدت خود می‌رسد و در چندساعت باقی می‌ماند. بعد از آن آرام آرام از شدت درد کاسته شده و به سمت بهبودی می‌رود.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، نور شدید، سر و صدا و حرکت را باعث تشدید سردرد عنوان کرد و گفت: در بسیاری از خانم‌های مبتلا به میگرن، در زمان عادت ماهیانه این سردردها افزایش پیدا می‌کند و بعد از یائسگی رو به کاهش می‌رود. در دوران بارداری نیز در اکثر موارد کاهش سردردهای میگرنی مشاهده می‌شود.

تقاء تاکید کرد: سردرد میگرنی قابل پیشگیری است. افرادی که زمینه ابتلا به این نوع سردرد را دارند با تمهیدات خاصی می‌توانند مانع از بروز آن یا حداقل کاهش دفعات و مدت آن شوند. لذا پیشگیری اهمیت دارد و تمرکز این سمینار هم بر روی همین مبحث و آگاهی مردم نسبت به آن است.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن سردرد ایران، اولین سمینار از مجموعه سمینارهای عمومی سردرد با هدف آموزش، پیشگیری و مقابله با سردرد توسط انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران، 26 آذرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این سمینار در خصوص علایم و راهکارهای مقابله با سردرد میگرنی و جنبه‌های روانی مرتبط با آن سخنرانی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: