کد خبر: ۸۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که BMI بالای 40 دارند،‌ برای انجام جراحی‌های چاقی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا عبدالحسینی جراح و فلوشیپ جراحی درون بین و دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک در خصوص وضعیت بیمه‌ها برای پوشش جراحی‌های چاقی اینگونه توضیح داد: در ایران بیمه‌ها، برای انجام جراحی‌های متابولیکی افرادی را تحت پوشش قرار می‌دهند که BMI (نسبت قد به وزن) آن‌ها بالاتر از 40 باشد این در حالی است که در سایر کشورها از جمله کشورهای آمریکایی افرادی که BMI بالای 30 دارند و بیماری‌های دیابت، فشار خون و تری گلیسیرید بالا از آن نشات گرفته است را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در کشور ما برخی از بیمه‌ها هستند که افراد با BMI بالای 35 و مبتلا به دیابت را برای انجام جراحی‌های چاقی تحت پوشش قرار می‌دهند.

عبدالحسینی با اشاره به این که در این خصوص با بیمه‌ها صحبت‌هایی شده است، اظهار کرد: پوشش کامل بیمه‌ای جراحی‌های متابولیک نیازمند اقدامات در سطوح بالاست تا پیشگیری از چاقی در کشور به درستی انجام شود. با وجود آمارهای بالای چاقی در کشور باید پوشش بیمه‌ای به گونه‌ای باشد که افراد چاق بتوانند توسط بیمه خود را درمان کنند. 

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی چاقی و متابولیک خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد وجود پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی و به طور کلی فضاهای ورزشی مناسب با تسهیلات بالا می‌توانند در تغییر سبک زندگی افراد جامعه و سوق دادن آنها به سمت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش‌های منظم نقش به سزایی را ایفا کند.yjc

برچسب ها: فلوشیپ ، جراح ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: