کد خبر: ۸۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهشگران در تحقیقات خود در رابطه با تاثیر تغییرات آب و هوایی در مهاجرت وایکینگ ها دریافتند که در دوران ساکن شدن وایکینگ ها در گرینلند هوا سرد بوده و دلایل دیگری چون دشمنی با اینوئیت ها و کاهش در تجارت عاج باعث مهاجرت آن ها از این سرزمین شده است.
به گزارش شفا آنلاین،پیش از این پژوهشگران فکر می کردند که وایکینگ ها در طول یک دوره آب و هوایی خوب که به دوره قرون وسطایی گرم Medieval Warm Period (950 تا 1250 میلادی) مشهور است در گرینلند ساکن شده و با شروع عصر یخبندان کوچک Little Ice Age (1300 تا 1850 میلادی) ناپدید شدند . به هر حال ، یک تحلیل و بررسی جدید از ایزوتوپ های شیمیایی در آثار مخروبه ای که نشانه هایی از پیشروی یخ ها در جنوب غرب گرینلند و جزیره بافین (Baffin Island) داشته ، نشان می دهد که در این دوران یخچال های طبیعی به موقعیت های پیشین خود در دوره یخبندان کوچک بین سال های 975 تا 1275 میلادی ، در طول دوران اشغال وایکینگ ها نزدیک شده  و یا رسیده بودند .

تحلیل و بررسی جدید از ایزوتوپ های شیمیایی در آثار مخروبه ای که نشانه هایی از پیشروی یخ ها در جنوب غرب گرینلند و جزیره بافین (Baffin Island) داشته ، نشان می دهد که در این دوران یخچال های طبیعی به موقعیت های پیشین خود در دوره یخبندان کوچک بین سال های 975 تا 1275 میلادی ، در طول دوران اشغال وایکینگ ها نزدیک شده  و یا رسیده بودند .

در همین رابطه نیکولاس یاگ (Nicolás Young) از رصدخانه زمین لامونت دوهرتی دانشگاه کلمبیا (Columbia University’s Lamont-Doherty Earth Observatory) در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : « وایکینگ ها هنگامی که هوا سرد بود به گرینلند مهاجرت کرده بودند ، این رویداد مقارن با زمانی بوده که وخامت آب و هوایی برای آن ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده و در نهایت  آن ها را بیرون رانده بود . در واقع به طور واضح مشخص می شود که دوره گرم شدن هوا قرون وسطی تنها در برخی بخش ها صورت گرفته و جهانی نبوده است . » 

با توجه به این نتایج ، دانشمندان در حال حاضر فکر می کنند که احتمال دارد علاوه بر مشکلات مرتبط با تغییرات آب و هوائی ،  وایکینگ ها گرینلند را به دلیل دشمنی و خصومت با اینوئیت ها (Inuit) ، کاهش در تجارت عاج ، فرسایش خاک توسط چرای گاوهای وارداتی خودشان و یا بازگشت به مزارع اروپایی پس از کاهش جمعیت توسط طاعون سیاه ، ترک کرده بودند .سینا پرس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: