کد خبر: ۸۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز اورژانس کشور، خودمراقبتی را اصل مهم سلامت در بهداشت دانست و با توجه به فصل سرد به بیان توصیه هایی دراین باره پرداخت.
دکتر امین صابری نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: از آنجا که در فصل سرما بیماری های تنفسی شیوع بالایی دارد توصیه ما به همه شهروندان این است که در صورت ابتلا به بیماری تنفسی یا زمینه ای سعی کنند که خود را در شرایط بد و اجتماعات قرار ندهند.

وی با تاکید براینکه افراد دچار سرماخوردگی باید ازماسک استفاده نمایند تصریح کرد: بحث تغذیه مناسب در فصل سرما بسیار حائز اهمیت است، مصرف صبحانه کامل و تغذیه های کافی نیزمهم است؛ضمنا تاکید می شود افراد دچار سرماخودگی حتما به پزشک مراجعه نمایند و از خوددرمانی هم پرهیزکنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت همیشه در بحث بیماری های تنفسی فصل سرما پروتوکل هایی را به دانشگاه ها اعلام می کند که در نهایت منجر به اقدامات درمانی ما می شود.دراین میان نکته بسیار مهم مورد رعایت بهداشت فردی و مراقبت بهداشت فردی در جامعه است که یکی از اصول به شمارمیرود.

صابری نیا تأکید کرد: یعنی مردم باید مراقب خودشان باشند تا دچار بیماری نشوند؛ چراکه هیچ وقت وزارت بهداشت نمی تواند برای هر خانواده ها یک نفر کارشناس بهداشت برای رعایت نکات بهداشتی قرار دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: