کد خبر: ۸۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 12
شفاآنلاین :يك روانپزشك با اشاره به عواقب تلخ حادثه بیمارستان خمینی شهرازابعاد مختلف گفت: اگر فرض کنیم آنچه از حادثه بيمارستان خميني شهر اصفهان در رسانه ها منعكس شد صحت دارد بايد به طور قطع فرد خاطي در چارچوب قوانين مجازات شود و درآن تردیدی نیست .اما آنچه در این حادثه و اقدام غیر قابل دفاع تیم درمانگر مشاهده می شود هدف گرفتن حيثيت جامعه پزشكي است.

دكترصابري زفرقندي درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت:این درحالی است که با صدمه زدن به اعتبار جامعه پزشکی كمكي به بهبود وضعيت درمان و بهداشت كشور نخواهد شد بلكه باعث بي ثباتي و بي اعتمادي مردم به جامعه پزشكي مي شود.

وی افزود : رسانه اي كردن چنين اتفاقي بدون بررسي هاي تخصصي عملی نادرست است و مي تواند عامل اصلي صدمه به اعتبار جامعه پزشكي باشد. ضمن اینکه به هر میزان اين اعتبارمخدوش تر شود عوارض و عواقبش متوجه بيماران خواهد شد.


این روانپزشک خاطرنشان کرد :در مورد علت و ریشه یابی این اتفاق مذموم در صورت صحت ، بايد ديد چه موانع ساختاري ، مديريتي و اجرايي وجود داشته كه باعث شده يك درمانگر دست به چنين عملي بزند. ضمن اینکه بی تردید نمي توان منكر وجود احساسات انساني و درك موقعيت بيمار در كادر درماني شد. علاوه بر اینكه همه پزشكان و پرستاران عواقب چنين اقدامي را مي دانند پس موضوع مهم ريشه يابي و يافتن علت اين كار است.


عضو هيات علمي دانشگاه افزود: فارغ از برخي خطاها كه در همه صنوف و از جمله پزشكان ممكن است اتفاق بيفتد و در جاي خود نيز بايد برخوردهاي قانوني با آن صورت بگيرد، اما در حادثه اخير بيمارستان خميني شهر اصفهان بايد گفت ، متاسفانه بدون آنكه از صحت و سقم آن مطمئن شويم و در يك محيط كارشناسي موضوع بررسي شده باشد اين حادثه با تفسیر های یک جانبه رسانه ای شد.


دکتر صابری زفرقندی خاطر نشان کرد :خطاهاي تخصصي اجتناب ناپذير است اما رسيدگي به آنها مستلزم بررسي در كميسيون هاي كارشناسي با پرداختن به تمام جوانب و به دور از هياهوهای عوام فریبانه است. در غير اين صورت باعث تشویش اذهان و ایجاد قضاوت ها ی ناصحيح در مردم خواهیم شد.

دكتر زفرقندي در ادامه در پاسخ به واکنش نظام سلامت به اینگونه حوادث گفت: مسوولان وزارت بهداشت در چنين حوادثي بايد بسيار هوشمندانه عمل كنند چرا كه برخي افراد و جریانات ممکن است با اهداف از پیش تعیین شده بخواهند از آب گل آلود به نفع خود ماهي بگيرند. هیچ فرد منصفی نمي خواهد بگوید كه خطاهاي پزشكي را بايد ناديده گرفت اما این اصل هم حیاتی است که بررسی ها باید در چارچوب خاص خود صورت گرفته وبه آن پرداخته شود .


به گفته این روانپزشک ،در خطاهای تخصصی وجود هیات منصفه که نمونه های آن را در جرایم مطبوعاتی و یا قضایی و صنوف دیگر شاهد هستیم و یا باید باشیم به همین دلیل مورد توجه است .هيات منصفه یعنی افراد متخصص که به همه جوانب واقفند و مستند و بر اساس واقعیت ها موضوع را بررسي می كنند.

وی تصریح کرد:متاسفانه در چند حادثه مشابه دیگری نیز که در حوزه درمان اتفاق افتاد تنها چیزی که مغفول ماند جایگاه و حرمت جامعه پزشکی بود که فدای مجازات و یا عملکرد غلط یک فرد خاطی شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناظراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
بهترين كار اعدام اين پزشكان است، بخصوص دكترهاي بيهوشي چون بيشترين زير ميزي را مي گيرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
شما جیب مردم را نشانه نگیرید تا حیثیتتان ریز سوال نرود. برای یک تقلید لهجه بازیگران را از نان خوردن می اندازند چطور با جان مردم بازی کنید و هیچ به شما نگویند؟؟؟؟؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: