شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>در هنگام راه اندازی یک کسب و کار (استارت آپ) یا هر کسب و کاری با منابع محدود به آخرین چیزی که نیاز دارید افرادی است که زمان و وقت زیادی را صرف می کنند اما به نظر نمی رسد که هرگز راه به جایی ببرند.
به گزارش
شفا آنلاین،در هنگام راه اندازی یک کسب و کار (استارت آپ) یا هر کسب و
کاری با منابع محدود به آخرین چیزی که نیاز دارید افرادی است که زمان و وقت
زیادی را صرف می کنند اما به نظر نمی رسد که هرگز راه به جایی ببرند.
کارآفرینان موفق هرگز نباید جست و جوی خود را برای یافتن راهکارهایی برای
بهبود و افزایش بهره وری خود و همچنین بازدهی و تحرک تیم متوقف سازند.
ضرورت
این تمرکز ممکن است برای شما آشکار باشد اما من هنوز شکایات بسیاری از
کارآفرینان و کارکنان در خصوص میزان ساعات کاری و دستمزد کم آنها در قبال
این ساعات کاری می شنوم. در واقع اکثر شرکت های کوچک هنوز هم به بسیاری از
کارکنان کلیدی خود طبق ساعت و بدون در نظر گرفتن خروجی و بازده آنها حقوق
می دهند.
به نظر می رسد که آنها این اصطلاح قدیمی «هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری» - ساعات کاری، نه نتیجه - را نادیده می گیرند.
بر
اساس سال ها تجربه خود، هم به عنوان کارمند و هم به عنوان مدیر اجرایی، در
اینجا توصیه های کلیدی خود برای افزایش تحرک و بهره وری و بازده کسب و کار
را ارائه می دهم:
1- پیاده سازی معیارهای کسب و کار و ایجاد انگیزه برای رسیدن به نتایجتمام
اعضای گروه چه افراد با حقوق ثابت و چه افرادی که به صورت ساعتی فعالیت می
کنند اگر درک کنند و بدانند که بر چه اساسی سنجش می شوند و تاثیر مثبت
نتایج را احساس کنند فورا پیام را دریافت خواهند کرد. لازم نیست که همه
ابزارهای تشویقی پول نقد باشد. در واقع مطالعات جدید نشان می دهند که از به
رسمیت شناخته شدن و تشویق غیرنقدی نتایج بیشتری به دست می آید.
2- تشویق هر فرد به اینکه عمل کند و تاثیرگذار باشد نه اینکه تحت تاثیر قرار گیرد و واکنش نشان دهدبه
بیان ساده این مطلب به این معناست که به هر فرد باید آموزش داد و او را
تشویق کرد که آیتم های مهم را اولویت بندی و بر آنها تمرکز کند و به طور
فعالانه ابتدا به آنها رسیدگی کند. نباید تحت تاثیر «بحران لحظه ای» قرار
گیرد که ممکن است با کمی تلاش اولیه رفع شود. هرگز زمان کافی برای انجام
همه کارها وجود ندارد.
3- اصل «پارتو» را توصیه و تمرین کنیداین
اصل که به قانون 20/80 نیز معروف است بیان می کند که در بسیاری از محیط ها
80 درصد نتایج از 20 درصد فعالیت ها و اقدامات حاصل می شوند. در اکثر کسب و
کارها 80 درصد درآمد از 20 درصد مشتریان به دست می آید. کمال یک هدف قابل
مدیریت و دست یافتنی در توسعه محصول، فروش یا حمایت مشتری نیست.
4- بهترین ابزارها و فناوری را به کار ببریدمن
هنوز هم اعضای تیم هایی را مشاهده می کنم که برای بودجه ها و صورت های
مالی به جای صفحات گسترده یا دیگر ابزار مدرن از ماشین حساب و کاغذ استفاده
می کنند. مسئولیت شما به عنوان یک کارآفرین یا مدیر اجرایی این است که
آموزش و ابزار را فراهم آورید تا کار به طور سودمندی انجام شود. بازده کسب و
کار شما به آن وابسته است.
5- فرهنگ، سبک زندگی و کسب و کار در کنار زندگی خانوادگی متعادل را ترویج دهید20
ساعت کار در روز به طور منظم برای حرکات بلندمدت یا بازده کسب و کار
سودمند نیست. به عنوان یک کارآفرین شما با اعمال و اقدامات و خواسته های
خود این مدل را برای اعضای تیم تعیین می کنید. آنها را به اختصاص دادن
زمانی برای بودن در کنار خانواده، تفریح، تعطیلات و فعالیت های خارج از محل
کار تشویق کنید.
6- ارتباطات بیشتر و انزوای کمتر را ترویج دهیدبرخلاف
باور عمومی، مدیران اجرایی و اعضای تیمی که در دفاتر خود پنهان می شوند
بهره وری کسب و کار را بهینه سازی نمی کنند. بیشتر شرکت ها در حال حذف
دفاتر خصوصی و فراهم آوردن فضاهای کاری بازی هستند که در آنها همه به طور
طبیعی با هم در تعامل هستند، از یکدیگر یاد می گیرند و به عنوان یک تیم و
به صورت تیمی کار می کنند.
7- موفقیت های مهم و کلیدی را جشن بگیرید حتی اگر کوچک باشندکارآفرینان
هرگز نباید هیچ فرصتی برای برجسته کردن نتایج و نقاط عطف به دست آمده برای
کل گروه را از دست بدهند و از این طریق باید نشان دهند که تمرکز واقعی روی
ساعت کاری نیست. خودتان را خسته نکنید [تمام انرژی خود را مصرف نکنید] و
اجازه ندهید که کارکنان تان احساس کنند که کار، یک پیشروی اجباری بی پایان
است.
ارتباط
مشخصی میان این واقعیت وجود دارد که گوگل از سوی فورچون در سال 2015 به
عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه کاری رتبه بندی شده است. گوگل تمرکز
مداومی بر بازده ایجاد کرده است که در آن به جای کار بیشتر و لذت و بازده
کمتر، کار دقیق تر و هوشمندانه تر با بازده و لذت بیشتر صورت می گیرد.
این
به شما کمک می کند که کسب و کار جدید خود را به عنوان یک وسیله نقلیه با
عملکرد بالا در نظر بگیرید که قبل از رسیدن به موفقیت، مسیر مسابقه سخت و
بلندی را در پیش دارد. بنابراین نه فقط در ابتدا بلکه در هر پیچ و مانعی در
طول مسیر به حرکت و بازده توجه زیاد و دقیقی دارد. در دور اول لاستیک ها و
موتور را از بین نبرید. نگه داشتن کورکورانه پدال بهترین راه برنده شدن در
مسابقه کسب و کار شما نیست.مجله
پنجره خلاقیت