کد خبر: ۸۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
در گفتگو با شفا آنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز اورژانس کشورهمزمان با فرارسیدن شهادت امام رضا(ع) و تجمع های میلیونی در مشهد مقدس به زائرین این شهر توصیه هایی ارایه کرد.
دکتر امین صابری نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: با توجه به فصل سرما و احتمال بروز بیماری های تنفسی؛ افراد مُسن، زنان باردارو کودکان زیر 5سال سعی کنند که شرایط محیطی را تغییر ندهند و در اجتماعات نیز قرار نگیرند.


وی ادامه داد: از طرفی دیگر رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است و به طور حتم افراد قبل از مصرف غذا یا دست دادن دست هایشان را با آب و صابون بشویند.


وی توصیه کرد: نکته دیگر آن که از نذری هایی استفاده کنند که از رعایت بهداشت در پخت آن مطمئن باشند تا با مسمویت های گروهی نیز مواجه نشوند.

صابری نیا در ادامه تأکید کرد: با توجه به فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد هم یکی از مسائلی است که موج مرگ خاموش میان خانواده ها خواهد شد؛ بنابراین به طور حتم بایداز وسایل گرمایشی استاندارد استفاده شود.

وی همچنین افزود: زائرین شهر مقدس مشهد نیز همراه خود در خودرو وسایل گرم وغذای کنسروی نیز داشته باشند تا اگر در جاده به دلیل کولاک؛ برف و هر نوع شرایط غیرعادی آب و هوایی مجبور به توقفل شدند؛ازحداقل امکانات تارسیدن نیروهای امدادی واورژانس برخوردارباشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: