کد خبر: ۳۴۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 19
در میان چالش‌های دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، زنان در ایالات متحده با چالش دیگری هم روبرو هستند: افزایش خطر مرگ مرتبط با بارداری.

شفاآنلاین:سلامت>بر اساس تحلیلی که در ماه ژوئن منتشر شد، ایالات متحده بالاترین نرخ مرگ و میر مادران را در بین کشورهای پردرآمد دارد، با ۲۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار تولد نوزاد زنده. این ارزیابی بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) و همچنین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است که ایالات متحده عضو آن است.

به گزارش شفا آنلاین:برخی از مطالعات نشان می‌دهد که نرخ بالای مرگ و میر مادران در ایالات متحده را می توان به کاستی‌های خاص در سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور نسبت داد از جمله مواردی که به ویژه بر زنان از گروه‌های اقلیت تأثیر می‌گذارد.

مرگ و میر مادران چیست؟

مرگ و میر مادر به مرگ یک زن در دوران بارداری، زایمان یا در دوره پس از زایمان به دلیل عوارض یا سقط جنین اشاره دارد. این مرگ و میرها می تواند به دلیل شرایطی مانند خونریزی زیاد یا تشنج ایجاد شود، اما در هر حال مربوط به بارداری است.

شمارش ایالات متحده شامل مرگ و میرهایی است که تا یک سال پس از زایمان یا در خاتمه بارداری رخ می دهد. در مجموع، ۸۱۷ زن آمریکایی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ میلادی به دلایل مرتبط با زایمان جان خود را از دست دادند. نسبت مرگ و میر مادران در این کشور در آن سال به ۲۲ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد نوزاد زنده رسید.

با این حال، این نرخ بسته به قومیت متفاوت است. زنان سیاهپوست در مقایسه با میانگین کشور بیش از ۲ برابر در معرض خطر مرگ ناشی از بارداری هستند. به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد زنده در میان زنان سیاه پوست در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۵۰ زن در طول یک سال پس از زایمان جان خود را از دست دادند.

چه عاملی باعث مرگ و میر بالای مادران در ایالات متحده می‌شود؟

به طور معمول، برخی از علل اصلی مرتبط با مرگ و میر مادران مرتبط با زایمان یا مستقیماً با بارداری مرتبط بوده است، مانند خونریزی بیش از حد، انسداد جفت در کانال زایمان و تشنج.

با این حال، به نظر می رسد نوع خطراتی که زنان باردار در ایالات متحده با آن روبرو هستند در حال تغییر است.

«آلیسون جمیل»، استادیار دپارتمان جمعیت، خانواده و سلامت باروری در دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده می گوید: در دو دهه گذشته، ما شاهد دور شدن از خطرات سنتی تر زایمان برای مرگ هستیم.

او گفت: اکنون آنچه ما می‌بینیم این است که بیشتر مرگ‌های مادران مرتبط به نوعی بیماری قلبی عروقی زمینه‌ای است.

علاوه بر این، یک گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان داد که برخی از علل اصلی مرگ مادران بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، عوارض مرتبط با بیماری‌های سلامت روان و بیماری‌های قلبی (علاوه بر خونریزی بیش از حد) بوده است.

به گزارش الجزیره، به گفته «کی اس جوزف»، پروفسور دپارتمان زنان و زایمان در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا که در مورد مرگ و میر مادران در سراسر جهان مطالعه می کند، بارداری هایی که از ابتدا پرخطر تلقی می شوند نیز در حال رایج تر شدن هستند. بخشی از این امر را می توان به فناوری های کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) نسبت داد که به زنانی که مشکلات باروری مربوط به عواملی مانند سن یا شرایط بهداشتی از قبل موجود را دارند، کمک می کند تا باردار شوند.

آیا برخی از اقوام بیش از سایرین تحت تأثیر قرار می گیرند؟

بدون مراقبت های بهداشتی همگانی، زنان در ایالات متحده – به ویژه آنهایی که احتمال کمتری برای داشتن بیمه درمانی دارند – می توانند از حمایت پزشکی جامع برخوردار نباشند.

به گفته کارشناسان، زنان سیاه پوست به ویژه در معرض خطر هستند. در سال ۲۰۲۲ میلادی به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد نوزاد زنده، ۴۹.۵ زن سیاه پوست جان خود را از دست دادند. این به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ برای زنان سفیدپوست (۱۹.۰)، اسپانیایی (۱۶.۹) و آسیایی (۱۳.۲) بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: