کد خبر: ۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدیدی که بوسیله محققان کینگز کالج لندن انجام شده، منجر به ابداع آواتارهای قلب‌ مجازی شده تا کمکی باشند برای درمان یک نقص شدید مادرزادی قلب که صدها نوزاد را درگیر می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،این وضعیت که سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک یا HLHS نامیده می‌شود، سالانه از هر 5000 نوزاد متولد شده، یکی را درگیر می‌کند.

       برای نوزادانی که از HLHS رنج می‌برند، ساختارهای درون قلب، شامل بطن چپ، دریچه‌های میترال و دریچه آئورت در دوران بارداری تکامل نیافته‌اند یا آنقدر کوچک هستند که نمی‌توانند به درستی کار کنند. این وضعیت، کارکرد قلب را برای پمپ خون غنی از اکسیژن با مشکل زیادی مواجه می‌کند، به همین دلیل تنفس بیمار مشکل شده، نبض ضعیف و پوست آبی‌رنگ (سیانوزه) پیدا می‌کند. با توجه به این مشکلات، محققان به دنبال ابداع قلب‌های مجازی بودند تا این بیماری مادرزادی قلب را درمان کنند.

       البته هنوز پزشکان و محققان هنوز نمی‌دانند فاکتورهای ایجاد کننده HLHS چه هستند، اما یک سری از پیشرفت‌ها در پزشکی بالینی چگونگی رویکرد جراحان را برای درمان این مشکل بهبود داده است. علیرغم این پیشرفت‌ها، هنوز بسیاری از کودکان مبتلا می‌میرند یا حداقل در سال‌های پیش‌روی زندگی‌شان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، حتی پس از انجام جراحی‌های متعددی که در طول چند سال اول زندگی باید انجام دهند تا بتوان بیماری را مدیریت کرد.

       تحت شرایط عادی، پزشکانی که امیدوارند با این بیماری به مقابله برخیزند، بوسیله چهره‌های مختلفی که این بیماری به نمایش می‌گذارد، به زانو درمی‌آیند، به همین دلیل تصمیم‌گیری در مورد این موضوع که چه درمانی بهترین خدمت را به بیمار می‌کند، مشکل است.

       مطالعه حاضر به دنبال اعطای سطح بی‌سابقه‌ای از درک و دانش به جراحان در مورد پایه این بیماری، مورد به مورد، بوده است. در طول دوره مطالعه، آنالیز اسکن‌های MRI از 150 نوزاد مبتلا جمع‌آوری و همگی تحت برنامه‌های پیشرفته کامپیوتری قرار گرفتند تا نماد مجازی سه بعدی با جزئیات بالا از قلب هر کودک، از جمله آئورت، به دست آید.

       این امید وجود دارد که نقطه اوج پژوهش فوق، این توانایی را به جراحان بدهد تا هر بیمار را براساس خصوصیات منحصر به فرد خودشان، ارزیابی کنند و برنامه‌های درمان شخصی برای هر بیمار پیاده کنند. با این روش درمانی، جراح می‌تواند قلب هر بیمار را قبل از جراحی مشاهده کرده و وضعیت آن را پس از جراحی هم تحت نظر داشته باشد. Medical Daily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: