کد خبر: ۸۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
شفا آنلاین>سلامت>مدیر آموزش انجمن آلزایمر ایران گفت: خدمات رایگان به بیماران آلزایمری که در مضیقه مالی قرار دارند بنا به صلاح دید ارائه می شود.

به گزارش شفا آنلاین، اعظم میرحاج افزود: ارائه ویلچر و تشک مواج از جمله خدماتی است که به بیماران کم توان مالی ارائه می شود و ارائه آن برای عموم آزاد است و همه اقشار می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی درباره برگزاری دوره های آموزشی گروه های حمایتی گفت: داوطلبان با ثبت نام رایگان می توانند از این کلاس ها استفاده کنند. بخش حمایتی ما از کمک های مردمی برخوردار است.
مدیر آموزش انجمن آلزایمر با بیان اینکه هرچه برنامه های آموزشی برای بیماران آلزایمر بیشتر شود، به سود جامعه خواهد بود، یکی از نیازهای اولیه مراجعه کنندگان را مشاوره است.
وی ادامه داد: افرادی که شک یا مشکلی در خود می بینند، در بخش مشاوره تست می دهند و اگر مشکوک باشند به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند که بعد از آن تشکیل پرونده و روند درمان آغاز می شود.
میرحاج با اشاره به خدمات مراقبتی و نگهداری روزانه بیماران آلزایمر گفت: یک تیم درمانی شامل پزشک، پرستار، کاردرمانگر و روانشناس در انجمن کارهایی را برای بیماران انجام می دهند و روند بیماری را کندتر می کند.
مدیر آموزش انجمن آلزایمر گفت: هنگامی که خانواده بیمار متوجه بیماری آلزایمر می شوند، نمی دانند در این باره چه کاری انجام دهند و مشکلات متعددی بوجود می آید و با آموزش ویژه مراقبین این مشکلات را تا حد امکان کاهش می دهیم.
میرحاج افزود: انجمن با مراکز پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش در عرصه بین المللی روابط دائمی دارد و آخرین اطلاعات و دستاوردهایی که در زمینه های مراقبتی و دارویی در کل جهان اتفاق می افتد را در اختیار کارشناسان و متخصصان خود قرار می دهد.
وی گفت: در استان ها شعبه نداریم اما اعلام کرده ایم اگر علاقه مندانی هستند که می خواهند بیایند و این کار را انجام بدهند می توانیم با آنها تفاهمنامه بنویسیم تا کارهایی که در مرکز انجام می دهیم را آنها در شهرستان ها انجام دهند.
میرحاج درباره طرح «حساس» افزود: «حساس» مخفف «حفظ سلامت افراد سالمند» است و طرحی است که 10 سال است در حال اجراست.
وی ادامه داد: این طرح با توجه به تحقیقات مختلفی که انجام شده برای پیشگیری کمک کننده است. در این طرح زمانی که افراد سالمند در معرض خطر مراجعه می کنند برای آنها تشکیل پرونده می شود، از لحاظ جسمی و روانی و ذهنی مورد چکاپ قرار می گیرند و برنامه های خاص آموزشی و توانمندسازی برای آنها تدارک دیده می شود که هم در جهت حفظ سلامت و هم برای پیشگیری مراجعه کنندگان است.
برچسب ها: انجمن ، آلزایمر ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: