کد خبر: ۸۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای راهبردی طرح «پزشک پژوهشگر» با بیان این که این طرح بر اساس کسب 90 درصد حداقل نمره رشته محل و 5 امتیاز تحقیقاتی اجرایی می‌شود، گفت: دومین فراخوان این طرح در حال انجام است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مجتبی زارعی در سمینار برنامه پزشک پژوهشگر با تاکید بر این که این طرح در سایر کشورها اجرا و به لحاظ تاثیر آن در تولید علم و پیشرفت دانشگاه‌ها بررسی شده است، افزود: این طرح به پزشکی آکادمیک اهمیتی مضاعف می‌دهد.

وی پزشک پژوهشگر را فردی دانست که 50 درصد وقت خود را به فعالیت‌های آکادمیک مانند آموزش ، تحقیقات، اکتشافات و اختراعات اختصاص می‌دهد و اظهار داشت: از این رو حمایت از افراد باید بر اساس یک برنامه منسجم صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: پزشکان پژوهشگر در رهبری علم پزشکی دنیا، نگارش دستورالعمل‌های درمانی و دارویی، قضاوت بر روی طرح‌های تحقیقاتی و جذب بودجه‌های تحقیقاتی، نقش موثری دارند.

دبیر شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر با تاکید بر این که در ایران جایگاه پزشکی آکادمیک مشخص نیست، گفت: برای اصلاح این وضعیت، اقدام به اجرای طرح پزشک پژوهشگر شد که انتخاب افراد این طرح بر اساس کسب 90 درصد حداقل نمره رشته محل و 5 امتیاز تحقیقاتی بوده است.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب پزشکان پژوهشگر اضافه کرد: پس از تایید مدارک افراد منتخب در دبیرخانه، مدارک آنها در کمیته پذیرش پزشک پژوهشگر دانشگاه میزبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت با تایید مدارک افراد به عنوان پزشک پژوهشگر انتخاب می‌شوند.

به گفته زارعی آموزش رهبران رشته‌های علوم پزشکی و دندان‌پزشکی آینده کشور و آموزش متخصصان محقق که توان حل مسائل بومی کشور را دارند از فواید طرح پزشک پژوهشگر است.

وی با بیان این که این طرح دارای شورای راهبری است، خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از نمایندگان بنیاد ملی نخبگان و معاونان آموزشی و تحقیقات وزارت بهداشت است.

دبیر شورای راهبردی طرح پزشک پژوهشگر با تاکید بر این که این طرح از دی ماه سال 92 آغاز شد، یادآور شد: اولین فراخوان این طرح در سال گذشته بوده است و دومین فراخوان این طرح نیز در حال انجام است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: