کد خبر: ۸۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 07
شفا آنلاین>اجتماعی> در حالی که تعداد افراد سالمندی که از خانه‌های شخصی خود روانه خانه سالمندان یا خانه‌های بهداشت می‌شوند، افزایش می‌یابد، بهبود کیفیت مراقبت از آنها و حفظ هزینه پائین مراقبت‌ها نکته‌ای است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است
به گزارش شفا آنلاین، مطالعات اخیر دانشگاه میسوری آمریکا نشانگر آن است که کمک گرفتن از مددکاران اجتماعی و دانشجویان مددکاری تحت نظارت اساتید فن می‌تواند یکی از راه‌‌حل‌ها باشد.

خانم کولین کالامبوس، استاد دانشگاه میسوری و نویسنده مقاله می‌گوید: «ما متوجه شدیم که دانشجویان مددکاری اجتماعی با کمک به سالمندان و مدیریت ارتباطات چالش‌برانگیز آنان با سایر اعضای خانه و سایر موارد، روح تازه‌ای به کالبد افراد سالخورده خانه‌ها می‌دمند و فشار کاری را از روی شانه‌های اعضای خانواده برمی‌دارند. به این ترتیب، نه‌تنها کیفیت مراقبت از سالمندان بهتر می‌شود، بلکه روحیه کارکنان خانه‌ها تقویت شده و فشار کاری آنها کاهش می‌یابد.»

       محققان از پرستاران مسئول کار در خانه‌ها در مورد نقش دانشجویان در بهبود خدمات و کاهش فشار کاری کارمندان و نحوه ارتباط آنها با سالمندان سوال کردند. کارکنان، دانشجویان را فرشتگان نجاتی می‌دیدند که توصیه‌های آنان را در مورد شیوه مراقبت‌های بهداشتی و رفتاری و ارتباط با سالمندان در نظر می‌گرفتند و به آنها بها می‌دادند. آنها همچنین می‌گفتند که دانشجویان با افزایش ارتباط بین سالمندان و خانواده‌هایشان، کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده بودند.

       خانم کالامبوس می‌افزاید: «از آنجا که دانشجویان برای کمک به سالمندان همیشه آماده هستند، پرستاران می‌توانند با خاطری آسوده روی مشکلات فیزیکی بیماران که نیازمند توجه کارشناسانه است، تمرکز کنند. پیش‌تر پرستاران مجبور بودند در حالی که مثلا زخم یک سالمند را پانسمان می‌کردند، متوجه ارتباطات وی هم باشند و این امر باعث می‌شد که مشکلات فیزیکی فرد آن‌طور که باید مورد مراقبت قرار نگیرد. پرستاران به کمک دانشجویان یک مراقبت کامل و تمام عیار را در اختیار سالمند می‌گذارند.»

       نویسنده مقاله می‌گوید: «چون این یک مطالعه کیفی است، نتایج مطالعه را نمی‌توان عمومیت داد با این وجود، بر اساس این یافته‌ها مجریان مراقبت‌های پزشکی به هنگام کاهش بودجه باید به تغییر تعداد کارکنان به دقت توجه کنند. زیرا وقتی صحبت از کاهش بودجه به میان می‌آید مددکاران اجتماعی اولین کسانی هستند که مجبور به ترک شغل خود می‌شوند، اما آنها اعضای مهم گروه مراقبت هستند. در این مطالعه، بهبودی که در کیفیت مراقبت‌ها و روحیه کارکنان می‌بینیم، ناشی از رویکرد چند رشته‌ای است که به بیمار امکان می‌دهد، یک مراقبت جامع و فردی را دریافت و سالخوردگی خود را سپری کند.»نیوزوایز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: