کد خبر: ۸۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 05
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به طور کلی مقداری عدم برنامه ریزی و عدم توجه به بودجه ها و رویکردهای پژوهشی و دستخوش مسائل سیاسی شدن وزارتخانه ها به ویژه وزارت علوم و بهداشت و درمان منجر به افت علمی درکشور شده که هرچه سریعترنیزاین مسایل باید اصلاح شود.
دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین،بااشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر این که" شتاب علمی کشور به هیچ دلیلی نباید کاهش یابد" اظهار کرد: به نظر می آید که باید آسیب شناسی کنیم که چرا بعد از چند سال جهش دچار افت علمی شده ایم. به طور قطع اگر دلایل آن را کارشناسی شده و علمی بررسی کنیم مشکلات و معظلات سر راه نیز حل خواهند شد.

وی در پاسخ به این که چرا به رغم کارهای محققین بر روی پروژه ها و اختراعات در صنعت به عنوان تکنولوژی از آنها استفاده نمی شود؛ به شفا آنلاین گفت: در حقیقت ارتباط پل بین صنعت و مراکز آموزش عالی به خوبی ایجاد نشده است.

وی همچنین افزود: البته این امر مقداری ایده ال است اما اگر بتوانیم مقداری صنعت را به  دانش آموختگان  بسپاریم خیلی بهتر است تا آن را به افرادی بسپاریم که تنها از دولت وام می گیرند و در کارشان از افرادی استفاده می کنند که تعطیلی یا ناکارآمدی مراکز صنعتی را در پی دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما که می خواهیم از جوانان مملکت نیز حمایت کنیم پس چه بهتر که به دانش آموختگان دانشگاهها بیشترین بها رادهیم.


وی ادامه داد: بهتر است که دولت و وزارت بهداشت هم به آنها بها دهند و خریدار ساخته های مبتنی بر علم و دانش آنها باشند. تا هم آنها قدرت بگیرند و ما هم به نوعی آنها را تشویق کرده باشیم؛  در حقیقت آنها از طریق کار علمی برای ما ساخته هایی دارند که منجر به کاهش وابستگی امان به بیگانان می شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: