کد خبر: ۸۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
رئیس جامعه متخصصین داخلی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی، کم کاری تیروئید را در ایران بسیار شایع واین بیماری را در زنان 2 برابر بیشتر از مردان دانست.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: کم کاری تیروئید در ایران بسیار شایع است.حال آنکه متأسفانه نوزادان تازه متولد شده درایران 2 برابر نوزادان بسیاری از کشورها به کم کاری تیروئید مبتلا هستند و این به علت کمبود؛ ید؛ سلنیوم و ژنتیک می باشد.

وی ادامه داد: اگر نوزادان تازه متولد شده را غربالگری نکنند و ریشه کم کاری تیروئید مشخص نشود دچار اختلالات فکری، ذهنی و مغزی می شوند. متأسفانه بسیاری از کودکان که بعد از مدت ها به پزشک مراجعه می کنند اختلال ذهنی شان باقی می ماند و درمان نمی شود.


به گفته خسرونیا افزایش وزن؛ پف آلودگی چشم، کاهش اشتها، کلفتی صدا، اختلال گوارشی، یبوست، اختلال در قاعدگی، افسردگی و ناراحتی های اعصاب و فکری از علائم کم کاری تیروئید به شمار می روند.

وی ادامه داد: حال در صورتی که به موقع به این بیماری پی برده شود درمان بسیار راحت است؛چراکه با اضافه کردن ید و نمک به غذا و مصرف قرص ،این بیماری قابل درمان است؛ اما در نوزادان نکته مهم اینستکه  از همان روز سوم یا چهارم باید بیماری  شناخته شود.


وی با اشاره به این که کم کاری تیروئید در زنان 2 برابر مردان است خاطرنشان کرد: بسیای از بیماران که در بخش روانپزشکی بستری می شوند بعد از بررسی متوجه می شوند که اختلال روانی به علت کم کاری تیروئید بوده و این امر موجب نارحتی اشان شده است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: