کد خبر: ۸۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
مدیرعامل انجمن دیابت ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: با تغییر در سبک زندگی تا 70درصد می توان از ابتلا به دیابت جلوگیری کرد.
دکتر امیرکامران نیکوسخن در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: کشور ما یک منطقه دیابت خیز دنیا محسوب می شود؛ منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، کشورهایی با شیوع زیاد دیابت و در مجاورت ما واقع هستند.

وی ادامه داد: شیوع دیابت در کشور ما به شدت در حال افزایش است و به تدریج با سایر کشورهای منطقه برابری می کنیم. البته آمارهای ما کمی پایئن تر است اما خیلی هم نباید خوش بین باشیم.


نیکوسخن همچنین افزود: زیرا شیوع دیابت را در جمعیت بالغ نیز اندازه گیری می کنند و کشور ما جمعیت جوانی دارد و در نسل بعد که این جمعیت جوان جمعیت میانسال ما را تشکیل می دهند اگر مراقبت های لازم در مورد شیوه زندگی صورت نگیرد متأسفانه شیوع دیابت در کشور از آنچه الان هست بیشتر می شود.

به گفته وی امروزه نشان داده شده که با تغییر در سبک زندگی می توان از ابتلا به دیابت تا 70درصد پیشگیری کرد.

وی اظهارکرد: پیشگیری در سبک زندگی یعنی افراد باید مراقب عدم افزایش وزن بوده و فعالیت روزمره داشته باشند و در تغذیه هم تغییراتی ایجاد کنند. به همین دلیل به مدت 3 سال از سال 2014 تا 2016 شعار فدراسیون بین المللی دیابت در ارتباط با شیوه زندگی صحیح است که بر مصرف غذای سالم؛ داشتن فعالیت بدنی مناسب و عدم استعمال دخانیات نیز تأکید دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: