کد خبر: ۸۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>اچتماعی>قشینه گفت: وزش باد در ساعت 8 صبح امروز در ایستگاه مهرآباد تهران، 32 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و سرعت وزش باد، در تهران، گاهی شدید خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،نقشینه، کارشناس هواشناسی  درباره وزش باد امروز صبح در تهران افزود: وزش باد در ساعت 8 صبح در ایستگاه مهرآباد تهران، 32 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و سرعت وزش باد، در تهران گاهی شدید خواهد شد.

وی در باره پیش بینی هوای امروز پایتخت گفت: امروز بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش‌های برف گونه در پایتخت خواهیم داشت. فردا آسمان قسمتی ابری خواهد بود و کمینه دما به 2 درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به امروز 4 درجه خنک تر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در استان‌های مرزی امروز بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی شده است، ادامه داد: در مناطق مرتفع و کوهستانی زاگرس، بارش برف و در استان‌های کرمانشاه، ایلام و شهرهای شمالی خوزستان بارش باران و شهرهای جنوبی خوزستان مه صبحگاهی را شاهدیم. روز شنبه آسمان ایلام، کرمانشاه و خوزسان صاف تا کمی ابری بوده و وزش باد را هم امروز و هم فردا در استان ایلام شاهد خواهیم بود.

نقشینه درباره کاهش محسوس دما در شهرهای زیارتی عراق گفت: فردا صبح، شهر کربلا دارای کمینه دمای 2 درجه و شهر نجف 4 درجه بالای صفر خواهد بود که نسبت به امروز کاهش 7-8 درجه ای دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

گفتنی است سازمان هواشناسی همچنین در اخطاریه ای نسبت به کاهش دما در نقاط مختلف کشور هشدار داده است.

متن این اخطاریه به شرح زیر است:  جمعه و شنبه 94/09/13 تا 94/09/14: بارش باران و برف و وزش باد شدید در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان که به سبب بارندگی شدید آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی و به سبب بارش برف، لغزندگی و مه آلودگی بویژه در مناطق کوهستانی پیش بینی میشود.

یکشنبه 94/09/15 : بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، گیلان و دامنه های البرز در استانهای مازندران، قزوین، البرز و تهران و همچنین بارش باران در استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان که در ارتفاعات این استانها بارش به شکل برف است. در این روز در دامنه های البرز و زاگرس غربی به سبب بارش برف اغلب جاده ها بویژه در مناطق کوهستانی لغزنده خواهد بود. شایان ذکر است از روز جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود که در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور بین 10 تا 15 درجه سلسیوس خواهد بود.

خلیج فارس طی روزهای جمعه تا دوشنبه و دریای خزر از روز جمعه تا دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی میشود. همچنین با توجه به شمالی شدن جریان هوا از جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما (بین 7 تا 12 درجه سلسیوس) بر روی کشور عراق پیش بینی می‌شود، که گاهی با وزش باد شدید شمالی، کاهش دما محسوس تر خواهد بود. بنابراین توصیه میشود اقدامات ایمنی به منظور کاهش پیامدهای ناخوشایاند بعمل آید و هموطنان گرامی برای تردد در گذرگاههای البرز و زاگرس ، تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و همچنین در ایام یاد شده شناورهای کوچک و قایقهای صیادی از تردد در دریا خودداری نمایند.


بنا براین گزارش بارش برف راه ارتباطی چندین روستا را در شمال اردبیل بست.

همچنین بارش برف جاده جلفا- تبریز را برای ساعاتی مسدود کرد و 50 خانوده متاثر در این جاده، اسکان داده شدند.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: