کد خبر: ۸۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 05
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور اولین چالش این سازمان را اعتبارات دانست و گفت: در پی کمبود منابع مالی برای رسیدن به اهداف، ایده ها و برنامه ها مقداری فاصله وجود دارد.

دکتر علی فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در واقع اولین چالش اعتبارات است؛ یعنی سازمان نظام پزشکی،برای رسیدن به اهداف، ایده و برنامه هایش به دلیل کمبود منابع مالی مقداری فاصله دارد.

وی افزود: حال آن که نظام پزشکی تاچندسال قبل ازدولت بودجه می گرفت. اما اکنون 3 ، 4 سالی است که بودجه حذف شده.پس معتقدیم  دولت باید مقداری کمک کند و با صنف دست به دست دهند تا مشکل مالی سازمان هم برطرف شود.


وی خاطرنشان کرد: جدایی و دیواری که بین اعضا و صنف ایجاد شده از دیگر چالش ها به شمار می رود؛ طی سالیان گذشته این دیوار بی اعتمادی بین خود صنف و جامعه پزشکی و عدم وجود هماهنگی و همکاری صد در صد به عنوان یک چالش بزرگ در همه صنف های ما از جمله سازمان نظام پزشکی به شمار می رود.

وی در ادامه اظهارکرد: متأسفانه اعتمادکاملی که سیستم اجرایی مملکت باید به NGOهایی همانند نظام پزشکی داشته باشد وجود ندارد. یعنی NGO ها حتی سازمان نظام پزشکی ، جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند و اختیاراتی که سیستم های اجرایی می توانند به صنف ها واگذار کنند را نکرده اند.


فتاحی تأکید کرد: اعتماد بین جامعه پزشکی و صنوف را با عملکرد صحیح باید ارتقاء دهیم؛ اعتماد چیزی نیست که با شعار بدست آید؛ از طرفی دیگر باید با عملکردمان نشان دهیم که ارگان های نظارتی،اجرایی، وزارت بهداشت و دانشگاه ها که به مسائل به دید "صنفی تنها"نگاه نمی کنند؛ یعنی اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم تا شاهد تفیذ اختیار در مسائل اجرایی سازمان نظام پزشکی باشیم.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: