کد خبر: ۸۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به هزینه های زیادی که برای تغییر روش آموزش پزشکی و برگرداندن آن به وزارت علوم وجود دارد؛ بهتر است که آموزش پزشکی همچنان در وزارت بهداشت بماند.
دکتر محمدباقر لاریجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: آموزش پزشکی ما در حال حاضر گسترش بسیار چشمگیری پیدا کرده و به ویژه با قسمت بالینی در بیمارستان های مختلف نیز عجین شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از بیمارستان هایمان جایگاه آموزشی پیدا کرده اند.حال آنکه بستر بسیار بزرگی برای این کار وجود دارد و ارائه خدمات ما در کشور یونیک است. به گونه ای که وقتی نیازهایمان را در آموزش پزشکی احساس می کنیم خودمان می توانیم در شوراهای موجود در وزارت بهداشت به سرعت تصمیم بگیریم و اجرایی کنیم.

رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: با مجموعه این موارد به نظر می رسد در مسیری که آموزش پزشکی ما پیش می رود به نسبت موفق است و نتیجه اش این شده که توانسته ایم نیازهای کشور را در مورد رشته های تحصیلات تکمیلی؛ تخصص و فوق تخصص نیز تأمین کنیم.

 وی همچنین افزود: در پژوهش ها 33درصد تولیدات علمی در کشور محصول کار حوزه پزشکی است. در اسناد بالادستی هم تأکیداتی بر این شده که آموزش؛ پژوهش و آموزش و پژوهشی که قرین با حوزه ارائه خدمات است نیز بتواند به کار خود ادامه دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه بخواهیم روش دیگری برای آموزش پزشکی درنظربگیریم بدون شک هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت.اما بهتراینستکه مسیر پیش رو را  ارتقاء دهیم. یعنی بهتر است که آموزش پزشکی در وزارت بهداشت باقی بماند و به وزارت علوم نیز برنگردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: