کد خبر: ۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
عضو شورای عالی نظام پزشکی پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: اگر همسویی نظام پزشکی با ارکان قدرت نظام سلامت ، در تعارض با منافع جامعه پزشکی بوده ، بهتر است قبل از این که جامعه پزشکی دست به اصلاحات بزنند نظام پزشکی خودش را پالایش کند.
دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب درباره دو یا چند شغله بودن برخی از اعضای شورای عالی اظهار کرد: هیچ یک از روسای نظام پزشکی؛ اعضای هیئت مدیره ها ؛ اعضای هیئت های انتظامی و اعضای شورای عالی حقوقی از سازمان نظام پزشکی دریافت نمی کنند و به این ترتیب همه این افراد برای تأمین معاش ، شغل دیگری هم دارند. البته شغل این افراد باید به گونه ای باشد که با منافع صنف و اهدافی که باید در تحقق آن تلاش کنند در تعارض نباشد.

وی ادامه داد: البته این موضوع علاوه بر ماهیت مشاغل ، به پایبندی افراد به وظایف  و اختیاراتی که قانون نظام پزشکی به آنها داده نیز بستگی دارد . بنابراین به اعتقاد من مهم تر نکته درشرایط کنونی نیزاینستکه باید دید نظام پزشکی در دوره اخیر چه دستاوردهایی برای جامعه پزشکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام پزشکی بوده اند افرادی که در بدنه دولت قرار داشته اند اما منافع صنف را فدای مصلحت اندیشی نکرده اند و در نقطه مقابل افرادی نیز بوده اند که اعتماد جامعه پزشکی را وجه المصالحه تنظیم روابط خودشان با ارکان قدرت نظام سلامت قرار داده اند و از آراء جامعه پزشکی منحصرأ برای پیمودن پله های ترقی خود استفاده کرده اند.

وی همچنین افزود: در ابتدای دوره اخیر گروهی از افراد از هم سویی نظام پزشکی با دولت؛ وزارت بهداشت،وزات رفاه و سازمان های بیمه گر به عنوان یک نقطه قوت یاد می کردند و گروهی دیگر آن را تهدیدی برای این نظام صنفی می دانستند که نظر ایشان به ماهیت دموکراتیک یک تشکیلات صنفی نزدیک تر است.به اعتقاد من نظام پزشکی باید یک نظام صنفی باشد و ابزار تأمین خواسته های دولتمردان و یا سایر ارکان نظام سلامت نباشد.

طاهرخانی اذعان کرد: با گذشت 2 سال ، زمان ارزیابی رسیده تا مشخص شود که همسویی با دولت و سازمان های بیمه گر به نفع جامعه پزشکی بوده یا خیر.

وی در ادامه بیان کرد: حال اگر این هم سویی گاها در تعارض با منافع جامعه پزشکی بوده ، بهتر است قبل از آن که جامعه پزشکی دست به اصلاحات بزنند نظام پزشکی خودش را پالایش کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: