کد خبر: ۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 03
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت به تشریح وضعیت بیماری ها و سلامت افراد روستایی کشور پرداخت و گفت: سه میلیون روستایی دچار فشارخون بالا هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر سیاری  اظهارداشت: برنامه پزشک خانواده روستایی با هدف ارتقای سلامت روستاییان کشور در سال ۸۴ کلید خورد که این طرح در حال حاضر با انجام اصلاحات، در حال اجراست.

وی از جذب بیش از ۲۱۰۰ پزشک برای استقرار در روستاها خبر داد و گفت: تعداد پزشکان روستایی از ۴۴۸۹ نفر به ۶۶۰۴ نفر افزایش یافته است.

سیاری همچنین از جذب ماما برای حضور در روستاهای کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۶۰ ماما در سطح روستاهای کشور مشغول ارائه خدمات بهداشتی به زنان و مادران روستایی هستند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت بیماری های گریبانگیر روستاییان اشاره کرد و گفت: بررسی های ما نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر از روستاییان کشور مبتلا به دیابت هستندکه ۴۰۰ هزار نفر آنها شناسایی شده اند.

سیاری با اعلام اینکه ۸۵ درصد افراد دیابتی شناسایی شده در روستاهای کشور تحت برنامه مراقبتی وزارت بهداشت قرار دارند، اظهارداشت: سه میلیون نفر از روستایی دچار مشکل افزایش فشارخون هستند که یک میلیون نفر آنها شناسایی شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، تاکید کرد: برنامه مراقبت برای ۸۳ درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا که در روستاهای کشور شناسایی شده اند، انجام می شود.

سیاری به وضعیت سلامت دهان و دندان روستاییان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر دچار مشکلات دهان و دندان هستند که برای ۴ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر آنها مراقبت های بهداشتی و درمانی ارائه شد.

وی در ادامه به بیماری های شایع روانپزشکی در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: در حدود دو میلیون و ۵۹۰ هزار نفر از روستاییان کشور از اختلالات روانپزشکی رنج می برند که شایع ترین اختلال افسردگی است که ارائه برنامه های بهداشت روانی برای این افراد در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: