کد خبر: ۸۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: هم اکنون در مرزهای جنوبی کشور مشکل خاصی نداریم و تقریبا روند مناسب و قابل قبول است.
به گزارش شفا آنلاین،حسین ذوالفقاری پس از جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور، در این جلسه آخرین وضع ورود زائران ازعراق به ایران مورد بررسی قرارگرفت.


وی گفت: درمهران به علت بارندگی و همچنین بسته شدن مرز از دیروز بعدازظهر ، حدود 30-40 هزار نفری را که در آنجا بودند باید به داخل کشور برگشت می دادیم و همچنین به لحاظ محدودیت هایی که از حدود 30 ساعت قبل در مسیر ایلام به مهران ایجاد شده بود، ترافیک زیادی در آن منطقه داشتیم و تصمیم گرفته شد برای آن چند اقدام انجام دهیم.


ذوالفقاری افزود: نخست آنکه به ستاد عراق اعلام خواهد شد که ورود زائران به سمت مرز مهران را قدری َُُِِِکند کنند و حتی الامکان افراد را برای ورود به ایران از مرزهای چزابه و شلمچه هدایت کنند.


وی گفت: همچنین دو مسیر انحرافی به کمیته امنیتی - انتظامی اعلام شد که یک مسیر از سومار و دیگری سمت مهران است تا بتوانیم بار تردد را از این مسیر تخلیه کنیم.واحد مرکزی خبر


ذوالفقاری افزود: همچنین باید اقداماتی انجام دهیم که تردد از مسیر ایلام به سمت مهران در دو طرف روان شود و بتوانیم اتوبوس هایی که برای انتقال زائران در مسیر هستند، زودتر به آن منطقه اعزام کنیم.


وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعدادی از زائران ، اقامت چند ساعته در مرز مهران داشته باشند گفت: با توجه به این موضوع تصمیم گرفته شد که ستاد استان برای تغذیه و تامین مایحتاج این افراد اقدام کند و تامین منابع‌‌ آن نیز صورت گرفته است.


ذوالفقاری درباره تمهیدات برای بازگشت زائران افزود: زائرانی که در عراق هستند، بتدریج به کشور بازگردند و ستادهای ما در عراق پیش بینی کرده اند که چند روز پس از اربعین نیز خدماتی در حد امکان به زائران عرضه کنند.


رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: همچنین برای حمل و نقل زائران نیز تعدادی خودرو در عراق و ایران پیش بینی شده است و برآوردها این است که مشکلی در خصوص حمل و نقل برای انتقال زائران نخواهیم داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: