کد خبر: ۸۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>محققان یک راهکار مبتنی بر وب توسعه داده اند که با بهره گیری از یک برنامه تلفن هوشمند امکان کنترل موثر فشار خون را فراهم می کند.

 به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد سیستمی را طراحی کردند که با استفاده از آن هر شخصی می تواند فشار خون خود را به طور روزانه با استفاده از یک گوشی تلفن همراه هوشمند کنترل کند.
این سیستم متشکل از سه بخش است. بخش اول این سیستم، گزارشاتی از وضعیت کلی سلامتی، فشار خون، ضربان قلب، شیوه زندگی و عوارض بالینی کاربر را از وی دریافت می کند. بخش دوم سیستم، پیغام هایی را برای یادآوری امور مربوط به سلامت و تشویق کاربر ارسال می کند. بخش سوم سیستم نیز یک بازخورد تصویری از وضعیت سلامت شخص در اختیار وی قرار می دهد.
محققان این سیستم را به مدت هشت هفته توسط 50 داوطلب مورد آزمایش قرار دادند و پس از تحلیل اطلاعات به دست آمده از به کار گیری این سیستم متوجه شدند استفاده روزانه از این سیستم کمک موثری در درک بهتر رابطه بین شیوه زندگی و فشار خون و در نتیجه موجب کاهش چشمگیر فشار خون سیستولیک (محدوده 100 الی 140 میلیمترجیوه) و دیاستولیک (محدوده 60 الی 90 میلیمترجیوه) کاربران شده است.
با کنترل صحیح فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش می یابد. افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، در کنار دارودرمانی باید درک صحیحی از ارتباط پیچیده بین میزان فشار خون و زندگی روزمره به دست آورند.
با وجود این که افراد می دانند مصرف داروهای فشار خون باید با تغییراتی در شیوه زندگی همراه باشد، این دانش لزوما به معنای توانایی آن ها در کنترل موثر فشار خون نیست.
محققان انتظار دارند این سیستم مدیریت شخصی فشار خون در فرآیند درمان بیماران، نقش موثری داشته باشد.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Journal of Clinical Hypertension منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: