کد خبر: ۸۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>سلامت> تنبلی چشم یک اختلال رایج است که سالانه حدود 2 یا 3 درصد از کودکان به آن مبتلا می‌شوند و در طولانی‌مدت می‌تواند باعث از دست‌دادن بینایی شود.
به گزارش شفا آنلاین،  2 روش درمان رایج این بیماری یکی استفاده از چشم‌بند و دیگری استفاده از قطره‌های چشمی است، اما هر دوی این روش‌ها به نظم و ترتیب خاصی نیاز دارند که به‌کارگیری آنها را دشوار می‌کند.

       محققان اکنون دوربین‌های الکترونیکی را ساخته‌اند که می‌تواند به طور خودکار برنامه‌ریزی شود و تکیه بیشتر مغز را روی استفاده از چشم ضعیف‌تر بگذارد و آزمایش‌های اولیه نشان دهنده آن است که همانند روش‌های سنتی موثر هستند.

       تنبلی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که مسیرهای عصبی بین مغز و چشم در دوران کودکی به خوبی رشد نمی‌کنند و درنتیجه یک چشم نسبت به چشم دیگر قدرت بیشتری پیدا می‌کند. در طول زمان یک چشم ضعیف‌تر می‌شود و مغز به تدریج سیگنال‌های ارسال شده از آن چشم را به طور کامل نادیده می‌گیرد.

       عینک الکترونیکی آمبلیز (Amblyz) نیز مطابق روش مرسوم عمل می‌کند. این عینک که مجهز به لنزهای ال‌سی‌دی و یک باتری لیتیوم قابل شارژ است می‌تواند دید یکی از 2 چشم را برای مدتی مشخص و براساس نیازهایی که پزشک مشخص کرده است، محدود سازد. نتایج بررسی‌های استفاده از این ابزار در نشست سالانه انجمن متخصصان چشم‌پزشکی آمریکا در لاس‌وگاس ارائه شده است.
Gizmag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: