کد خبر: ۸۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت>درد مزمن یک بار عظیم شخصی است اما تعدادی از اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند کمک می‌کنند تا زندگی برای افراد مبتلا کمی ساده‌تر سپری شود.
به گزارش شفا آنلاین،  اپلیکیشن‌هایی که درد را ردیابی می‌کنند، به کاربران اجازه می‌دهند روزانه و حتی ساعتی، علایم درد خود را ثبت کنند. ردیابی این علامت‌ها به بعضی افراد کمک می‌کند تا بعضی محرک‌های احتمالی دردشان را بیابند و اینکه ببینند درمان‌ها چقدر خوب عمل می‌کنند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها حتی آب و هوا را هم ردیابی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند تاثیر عوامل اتمسفری را هم که ممکن است بر شعله‌ور شدن درد آنها تاثیرگذار باشد، بسنجند.

        در حال حاضر، بازاریابی بالقوه عظیمی برای این اپلیکیشن‌ها وجود دارد. فقط حدود 100 میلیون فرد بزرگسال آمریکایی مبتلا به درد مزمن هستند و بار هزینه‌ای آن رقمی حدود 635 میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود. محققان، بسیاری از برترین اپلیکیشن‌های ردیابی درد را آزمایش کرده‌اند تا به این دسته از بیماران کمک کنند یکی از آنها را که با شرایطشان بیشتر تناسب دارد، انتخاب کنند. نکته مهم آنکه، بسیاری از این اپلیکیشن‌ها بوسیله افرادی ابداع و ارتقا یافته‌اند که تخصصی در علوم پزشکی ندارند. مطالعه‌ای که در سال 2014 در نشریه Opioid Managemenمنتشر شد، دریافت که در سال 2012، 220 اپلیکیشن درد در مارکت وجود داشته و حداقل
65 درصد آنها بدون دخالت یک متخصص مراقبت‌های سلامت ابداع شده‌اند. بنابراین، مهم است که ابتدا با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید که کدامیک از آنها برای شخص شما مناسب است و کدام خصوصیت آن برای وضعیت شما اهمیت دارد.

        اپلیکیشن My Pai- Diary: Chronic Pai- Managemenکه برای آیفون و اندروئید، هزینه‌ای معادل 99/4 دلار دارد، به نظر بهترین اپلیکیشن ردیابی و مدیریت درد در میان همه اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن مذکور بسیار جامع عمل می‌کند و مانند یک تقویم درست شده است. کاربران می‌توانند با جزئیات کامل، در آن توضیح دهند که شدت دردشان به چه میزان بوده و از 1 تا 10 به آن نمره دهند یا از صورتک‌های کارتونی استفاده کنند، محل درد را مشخص کنند، همچنین نوع درد، محرک‌ها، تسکین‌دهنده‌ها و یادداشت‌های اضافی برای درد مشخص کنند. برای سردرد، این اپلیکیشن از یک گرافیک جمجمه استفاده کرده تا کاربر بتواند محل درد را مشخص کند و به این ترتیب، بین دردهای مختلف مانند سردرد کلاستر یا سردرد سینوسی افتراق بگذارد.
در شماره آینده، دیگر موارد از نظر خواهد گذشت.
منبع: Live Science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: