کد خبر: ۸۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تا 10 سال آینده نگران زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان داروسازی نخواهیم بود.
دکتر رسول دیناروند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با بیان این مطلب اظهار کرد: ما سالانه 1000 فارغ التحصیل جدید داروسازی داریم و بر اساس مطالعاتی که انجام داده ایم تا 10 سال آینده نگران زیاد بودن داروساز نخواهیم بود و بازار کار می تواند آنها را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: از 10 سال به بعد احتمال این که ما مازاد داشته باشیم وجود دارد و ما در حال فکر کردن دراین باره هستیم اما نه برای اشتغال زایی آنها. زیرا این امر کار ما نیست اما برای این که بتوانیم از این دانش آموختگان برای نظام سلامت استفاده کنیم در حال برنامه ریزی هستیم و فکر می کنیم که جای داروسازان در بیمارستان ها خیلی ضروری و حضورشان در بیمارستان ها به شدت کمرنگ  است که باید پررنگ شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورها حضور داروسازان در بیمارستان ها زیاد هم هست، در طرح تحول نظام سلامت هم نشان دادیم که داروسازان می توانند در کنترل هزینه های بیمارستان ها و مدیریت بهتر بیماران به شدت موثر باشند.

وی همچنین افزود: این امر به روسای دانشگاه ها هم منعکس شده و مکاتباتی هم صورت گرفته و با معاونت درمان و معاونت توسعه وزارت بهداشت نیز همکاری می کنیم که در بازنگری چارت های تشکیلاتی بیمارستان ها نقش داروسازان به خوبی دیده شود.

دیناروند در پاسخ به این که چرا داروسازان در بیمارستان ها حضور ندارند به شفا آنلاین گفت: فکرش را کنید که ما تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت به جایی رسیده بودیم که در بیمارستان ها داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز  بیماران وجود نداشت. الان این وظیفه در حال انجام است و بیمارستان ها کارشان را درست انجام می دهند و به داروساز هم نیازدارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: