کد خبر: ۸۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 28
شفا آنلاین>سلامت>رطوبت هوا درد مفاصل را افزایش می‌دهد که راه‌هایی برای جلوگیری از درد ارائه شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر غلامرضا خالقی ،گفت: بررسی‌ها نشان می دهد شکایت بیمار از درد با تغییرات آب و هوا بیشتر می‌شود، هرچند مدرک علمی برای اثبات این مضمون به دست نیامده اما درد مفاصل در افراد سن بالا در هوای مرطوب و فشار هوا بالا می‌رود.

وی در ادامه افزود: فشار هوا وزن اتمسفری است که اطراف ما را احاطه کرده است . اگر تصور کنید که بافت‌هایی از مفاصل را احاطه کرده است شبیه به بالون است، فشار هوای بالا که از بیرون به بدن وارد می‌شود بافت‌ها را از انبساط محافظت می‌کند.

اما فشار هوا اغلب قبل از اینکه هوا بد شود، کاهش می‌یابد، این فشار هوای کم‌تری فشار کم‌تری از بیرون به بدن وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: هوای سرد و یا گرم تاثیری روی درد مفاصل ندارد و در صورتی که خشکی و رطوبت هواست که درد مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هر چه رطوبت بیشتر باشد درد مفاصل نیز بیشتر می ‌شود.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد: وقتی دردها مرتبط با آب و هوا به سراغ فرد می‌آیند، دائمی نیستندکه تعمیر موقتی است که به زودی بر طرف می شود. در حقیقت با تغییرات فشار شروع به ناسازگاری پیدا می‌کند، بدن به آب و هوای جدید خو می‌گیرد و به دنبال آن مایع از مفاصل به سمت جریان خون حرکت می کند به طوری که بیمار خشکی و درد کمتری احساس می‌کند، این‌ها تغییرات فیزیولوژیکی هستند که در پاسخ به تغییرات فشار در بدن اتفاق می‌افتد و در واقع راه‌حل بدن برای رفع مشکل هستند.

وی افزود: کمی تحرک می‌تواند در هوای مرطوب به کم شدن درد کمک کند و همچنین بیماران مبتلا به دردهای مزمن معمولا احساس اضطراب،‌افسردگی و تحرک‌پذیری می‌کنند اما در بسیاری از موارد وقتی درد حمله خود را شروع می‌کند مغز قادر است بسیاری از احساسات را نادیده بگیرد.

و همچنین می‌توان با رعایت یکسری موارد از جمله نوشیدن آب به مقدار کافی و یا اگر اضافه وزن دارید با ورزش‌ و تحرک وزن خود را کم کنید چرا که افراد چاق فشار زیادی روی مفاصل خود احساس خواهند کرد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: