کد خبر: ۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 26
نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي مرگ تنها جراح متخصص مغز و اعصاب اين شهرستان در حادثه رانندگي را فاجعه اي بزرگ خواند.
محمد اسماعيل نيا در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: دكتر علي پويان يكي از سرمايه هاي بزرگ كشور و جامعه پزشكي بود. ايشان نخستين متخصص مغز و اعصاب بود كه پس از درخواست و پيگيري هاي مكرر ما از وزير بهداشت براي اختصاص سهميه به كاشمر سرانجام از مشهد به كاشمر  آمدند  و طي چند روزي كه در اين شهرستان بودند  چندين عمل جراحي پي در پي انجام داده و خدمات شاياني به بيماران ارایه کردند.

 نماينده مردم کاشمر در مجلس با ابراز گلايه از كوتاهي مسولان امر در بروز اين حادثه دلخراش گفت: ما بايد در حفظ چنين سرمايه هاي ارزشمند انساني كوشا باشيم نه اين كه با بي توجهي موجب بروز چنين فاجعه اي بشويم.چراکه  اگر براي اين پزشك راننده اي در نظر گرفته ميشد و اجازه نمي داديم كه دكتر پويان با وجود خستگي مفرط ناشي از بي خوابي و عمل هاي جراحي پي در پي خودشان پشت فرمان بشينند شايد اين حادثه پيش نمي آمد و مردم زیادی ازخدمات ایشان بهره می بردند.
 
دكتر اسماعيل نيا گفت: دكتر پويان به همراه خانواده اش ساكن مشهد بودند و روز حادثه ايشان به مشهد بر مي گشتند تا وسايل خود را براي سكونت در كاشمر منتقل كنند كه متاسفانه با خودروي سمندش تصادف كرد و جان باخت.

وي با اعلام اينكه منطقه كاشمر، خليل آباد ، بردسكن و طبس منطقه پرر فت و آمد و حادثه خيزي است و از سوي ديگر  با كمبود پزشك متخصص و جراح نيز دراین مناطق رو به رو هستيم گفت: متاسفانه در اين سالها به دليل نبود جراح متخصص تعداد زيادي از بيماران جان خود را از دست داده اند.

اسماعيل نيا گفت: دكتر پويان بسيار پزشك حاذق ،اخلاق مدار و مسلط بود و از همه مهمتر اينكه حتي يك بار نيز درباره مسايل مالي صحبت نكرد و مي گفت من براي كمك به مردم و بيماران اين شغل را انتخاب كرده ام . در اين يك هفته نيز چندين عمل سخت و حياتي انجام داد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: ما با اين حادثه دچار خلا بزرگي در منطقه شديم و براي جايگزيني ايشان بشدت دچار مشكل هستيم.
وي با اعلام اينكه دكتر هاشمي وزير بهداشت توجه ويژه اي به بخش بهداشت و درمان اين منطقه داشته اند گفت: وزیر بهداشت در سفر به منطقه حدود سه ميليارد تومان براي بيمارستان خليل آباد و دو  ميليارد نيز براي كاشمر و بردسكن اختصاص دادند و دستور خريد چهار آمبولانس و اضافه كردن چند اتاق عمل به بيمارستان مدرس را نيز صادرکردند كه در حال اجراست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: