کد خبر: ۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفاآنلاین :سیاسی >اجتماعی >پیکر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق کشورمان در لبنان که در فاجعه منا مفقود شده بود، شناسایی شد و قرار است پیکر وی بامداد فردا به کشور بازگردانده شود.
 
به گزارش شفاآنلاین به نقل ازمنابع خبری، به گفته یک منبع آگاه، پیکر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان شناسایی شد.
 
هم‌اکنون 2 تن از اعضای خانواده رکن‌آبادی در عربستان حضور دارند و پس از انجام آزمایش‌های دی.ان.ای و تطبیق شواهد و تصاویر مشخص شد که غنضفر رکن‌آبادی در فاجعه منا از دنیا رفته است.
 
به گفته منبع آگاه، قرار است پیکر سفیر سابق ایران در لبنان بامداد فردا به کشور بازگردانده شود و هم‌اکنون کارهای قانونی این انتقال در حال انجام است.

‫رکن آبادی درمکه‬‎ ile ilgili görsel sonucu
 
همچنین قرار است آزمایش‌های نهایی دی.ان.ای بار دیگر در ایران انجام شود.

مرحوم رکن آبادی احتمالا در قم یا تهران دفن خواهد شد.

برخی منابع پیشتر از دفن غیرقانونی او توسط عربستان خبر داده بودند و شنیده شده پس از نبش قبر و تایید هویت او نسبت به برنامه ریزی انتقال پیکر اقدام شده است.
 
غضنفر رکن‌آبادی در سال 1345 در قم متولد شد و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر ایران در لبنان خدمت کرد.
 
وی سرانجام در دوم مهرماه سال جاری همزمان با عیدقربان در مراسم مناسک حج و در سرزمین منا مفقود شد.  

در ابتدا زمزمه هایی مبنی بر ربوده شدن سفیر سابق ایران در لبنان مطرح بود و حتی رسانه های سعودی مدعی شده بودند چنین فردی وارد عربستان نشده اما وزارت خارجه با انتشار گذرنامه رکن آبادی و مهر های ورود او به عربستان اعلام کرد که سرنوشت او را پیگیری خواهد کرد.

مرتضی رکن ابادی برادر سفیر سابق ایران در لبنان گفت: طبق صحبت‌های انجام شده،پیکر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی روز پنجشنبه (5 آذر ماه) از طریق کشور عمان به خاک ایران وارد می‌شود.

او تاکید کرد: به محض ورود پیکر این برادر عزیز در اولین فرصت در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری اطلاع‌رسانی‌های لازم را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مکان خاصی برای دفن پیکر مطهر وی در نظر نگرفته‌ایم، گفت: اما در حال حاضر دو گزینه تهران و شهر قم که زادگاه برادرم بود، وجود دارد اما هنوز در باب مکان دفن به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

رکن‌‌آبادی در واکنش به اینکه مرحوم رکن‌آبادی تا لحظه آخر زنده مشاهده شده آیا در مورد این مسئله پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد، نیز گفت: پس از انتقال پیکر مطهر به کشور تیم پزشکی متشکل از پزشکی قانونی، ناجا و معراج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی علت واقعه فوت کار می‌کنند و این موضوع را مشخص خواهند کرد.عصر ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: