کد خبر: ۸۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بیمه سلامت ایران از تسویه بدهی 1000 میلیاردی بیمه‌ها به نظام سلامت در 4 آذر ماه خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کبیر رئیس سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پرداختی‌ بیمه‌ها گفت: تلاش وزارت رفاه و سازمان بیمه سلامت این است که بدهی‌ها پرداخت گردد. ما در سازمان بیمه سلامت تا پایان این هفته با منابعی که سازمان مدیریت در اختیار ما می‌گذارد مبلغی بالغ بر 1000 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف اعم از روستاییان و بخش‌های درمان و حوزه دارو می‌توانیم پرداختی داشته باشیم تا الان تقریبا حدود 40 میلیارد آن پرداخت شده است و 600 میلیارد تومان مابقی نیز حداکثر تا چهارشنبه پرداخت خواهند شد. 

وی افزود: با حمایت درست از طرح تحول سلامت و برنامه‌ای که در این زمینه داریم، موظفیم که تعهدات خود را به موقع پرداخت کنیم اما لازمه‌ی آن تخصیص منابع است ما سازمانی هستیم که بیش از 90 درصد از منابع ما از منبع درآمد عمومی است و از اینکه نمی‌توانیم منابع را به موقع پرداخت کنیم شرمنده هستیم چرا که کارکرد بیمه با پرداخت دیر هنگام دچار اختلال می‌شود و اگر ما توقع داشته باشیم که یک بیمه کارآمد داشته حتما باید پرداخت‌ها به موقع باشد. 

وی در ادامه گفت: ما این تعهد را در سازمان ایجاد کردیم که به محض دریافت منابع در حداقل زمان ممکن این منابع را به واحدهای ذیربط اختصاص می‌دهیم. تا امروز حدود 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده از طریق وزارت بهداشت که مبالغی بالغ بر 500 میلیارد و 150 میلیارد تومان است، تخصیص دادیم و پرداخت نمودیم و یک 150 میلیارد هم قرار است تا چهارشنبه به ما پرداخت شود که جمعا حدود 800 میلیارد تومان می‌شود که البته مبلغ 500 میلیارد تومان آن متعلق به دو ماه گذشته است و برای صندوق روستاییان هم به همین صورت سعی می‌کنیم پرداخت ها را به موقع باشد. 

کبیر در خصوص برنامه‌های جدید که در دست اقدام است، عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات دیگری در استان‌ها شروع کرده‌ایم‌. کارگروه‌های کنترل هزینه را در سطح استان‌ها فعال کرده‌ایم و در جلسه‌ روز یکشنبه که در مشهد و با حضور معاون درمان وزارت بهداشت داشته‌ایم همگرایی بین معاونین درمان دانشگاه‌ها در یک فضای مناسب کارشناسی ایجاد شد. ما باید همه نظام ارائه خدمت خود را اصلاح کنیم در نتیجه باید همه‌ی منابع را دریافت کنیم و تخصص دهیم. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: