کد خبر: ۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>تغذیه>سلامت>نتایج بررسی های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه ممکن است مرگ زودرس ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کند.
به گزارش شفا آنلاین، این بررسی جدید که به‌وسیله پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی تی اچ چان هاروارد انجام شده و به صورت آنلاین در ژورنال Circulatio- منتشر شده است، نشان می‌دهد کسانی که سه تا ‍‍پنج فنجان قهوه در روز می‌نوشند، نسبت به افرادی که مقدار کمتری قهوه می‌نوشند یا اصلا قهوه نمی‌نوشند، با احتمال کمتری ممکن است به طور زودرس به علت شماری از بیماری‌ها بمیرند.

       یافته‌های این بررسی نشان داد که افراد چه قهوه کافئین‌دار بنوشند و چه قهوه بدون کافئین مزایایی ازجمله خطر مرگ کمتر به علت بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های نورولوژیک، دیابت نوع ۲ و خودکشی را به دست می‌آورند.

       نویسنده ارشد این مطالعه، فرانک هو استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد گفت: «مصرف متعادل قهوه ممکن است مزایای بهداشتی از لحاظ کاهش مرگ زودرس به علت چندین بیماری را به همراه داشته باشد. یافته‌های جدید از یافته‌های یک بررسی در سال ۲۰۱۲ روی ۴۰۰۰۰۰ مرد و زن حمایت می‌کند که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد و نشان داد رابطه‌ای میان نوشیدن قهوه و میزان‌های کمتر مرگ‌ومیر ناشی از چندین بیماری ازجمله سکته مغزی، بیماری‌های تنفسی و دیابت وجود دارد.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: