کد خبر: ۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>سلامت> کارشناس شرکت کننده در دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت گفت: دیابت در همه کشورها به خاطر اهمیت زیاد باید در ردیف بیماری های خاص قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،«اوله مولسکووبیک» روز دوشنبه در حاشیه دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت در مرکز همایش های سازمان صدا وسیما افزود: آمارهای جدید نشان از روند رو به افزایش شیوع دیابت در جهان دارد، از این رو این بیماری مانند بیماری های خاص، باید مورد توجه جدی مسئولان بهداشت کشورها قرار گیرد.
وی ادامه داد: چهار میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت حدود 400 میلیونی بیماران دیابتی جهان، در ایران زندگی می کنند و لازم است برنامه های آموزشی و آگاهی بخشی در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.
اوله مولسکووبیک تصریح کرد: بروز بیماری های ناشی از دیابت در جهان حاکی از آن است که دولت ها باید بیش از پیش نسبت به پیشگیری و سپس درمان دیابت توجه کنند و این مساله را جدی بگیرند.
وی درمورد برگزاری همایش بین المللی راهبری دیابت در ایران افزود: برگزاری این همایش در ایران از نظر کیفیت سخنرانی ها و همچنین سطح مدعوین، من را تحت تاثیر قرار داد، بطوریکه مطمئن هستم نتایج حاصل از برگزاری این رویداد برای حل مشکلات دیابت در ایران تاثیرگذار خواهد بود.
دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت صبح دوشنبه با حضور و سخنرانی سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزاری بهداشت چند کشور و مقاماتی از سازمان بهداشت جهانی و نیز جمعی از مسئولان عالی رتبه وزارت بهداشت در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما آغاز شد و فردا(سه شنبه) پایان می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: