کد خبر: ۸۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به روابط و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین دو ملت ایران و قرقیزستان، اظهار کرد: نیاکان ما در دوره‌ای از تاریخ در علوم مختلف در دنیا سرآمد بودند و شاهد بودیم که علم از شرق به دیگر نقاط دنیا رفت.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک حوزه سلامت با وزیر بهداشت قرقیزستان، از وجود ۹۱ دانشکده پزشکی در کشور خبر داد و گفت: ۹۶ درصد داروی مورد نیاز در کشور در داخل تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ بیمار ایرانی برای اقدامات تشخیصی، درمانی و جراحی نیازی به مراجعه به خارج از کشور ندارند و پیشرفت‌های پزشکی اخیر ایران علاوه بر پاسخ به نیازهای هموطنان ما، توانسته توریسم سلامت را نیز جذب کند.

وزیر بهداشت به تجربه‌های مفید و موثر بیش از ۲۵ ساله در حوزه پیوند اشاره کرد و گفت: انواع پیوندها مانند قلب، کبد، کلیه، روده، لوزالمعده و پانکراس در ایران انجام می‌شود.

هاشمی بخشی از وضعیت بهداشتی موجود در ایران را اینگونه تشریح کرد: واکسن مورد نیاز کشور در انستیتو پاستور ایران با قدمت بیش از ۱۰۰ ساله تامین می‌شود. همچنین حدود ۲۵ هزار خانه، مرکز و پایگاه بهداشت در کشور و بویژه در نقاط روستایی و حاشیه شهرها فعالیت دارند که تقریبا شبکه بهداشت کاملی است تا سلامت ایرانیان را تحت نظر داشته باشیم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: شرکت‌های زیادی در حوزه تجهیزات پزشکی در بخش خصوصی در ایران فعال هستند که بخشی از تولیدات آنها نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی آمادگی کامل وزارت بهداشت را به منظور همکاری در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان با قرقیزستان اعلام کرد و گفت: در حوزه اقتصادی نیز می‌توانیم در چارچوب سازمان اکو همکاری‌های خوبی در حوزه اقتصاد سلامت داشته باشیم. ما آمادگی‌های کامل همکاری در حوزه آموزشی و پژوهشی و رفت و آمد دانشجویان و متخصصان در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت را داریم.

هاشمی ادامه داد: امیدوارم هیات‌های دو کشور به سرعت راهکارهای عملی توسعه مناسبات در حوزه‌های آموزش، خدمات درمانی، دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن را مشخص کنند.

در این دیدار، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، دکتر قانعی، رییس انستیتو پاستور، دکتر اسدی لاری، مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت و جمعی از مدیران قرقیزستانی حضور داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: