کد خبر: ۸۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >وزیر بهداشت ضمن استقبال ازتحقیق و تفحص ازوزارت بهداشت با انتقاد از ضعف مدیریت سازمان تامین اجتماعی طی 30 سال گذشته در هزینه کرد حق بیمه درمانی کارگران گفت : اگر این سازمان پولی را که از کارگران می گرفت در بخش درمان هزینه می کرد، امروز اطراف تهران پر از بیمارستان بود.

به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، دکتر حسن هاشمی امرروز دوشنبه در حاشیه همایش بین المللی دیابت که در سالن همایش های صداوسیما درحال برگزاری است خواستار انتقال مدیریت بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به مدیریت نظام سلامت کشور شد.

Image result for ‫وزیر بهداشت درجمع خبرنگاران‬‎

وی گفت :من چندی قبل فقط یک سئوال ساده مطرح کردم و نیازی به این همه حاشیه سازی نبود. نکته ای که مطرح کردم این است که حداقل در تهران بخش عمده کارگران در حاشیه شهر زندگی می کنند و در عین حال پولی را به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند.

اگر این اعتبار برای درمان کارگران هزینه می شد، امروز اطراف تهران پر از بیمارستان بود و مردم حاشیه نشین برای دریافت خدمات درمانی اینقدر مشکل نداشتند.

هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تحقیق و تفحص و طرح تحول سلامت گفت:بدون شک ازاین اتقاق استقبال می کنم اما ای کاش کسانی که از تحقیق و تفحص صحبت می کنند، بررسی کنند پولی که کارگران برای درمان داده اند، چگونه هزینه شده است.

 بدنبال قدرت نیستم
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شایعاتی مبنی بر تبلیغات وی به عنوان سردار سلامت گفت: همه می دانند که بدنبال قدرت نیستم وهمواره آموزش و کار طبابت را ترجیح می دهم. حضورم در دولت فقط برای این بود که بتوانیم خدمت بهتری به مردم ارائه کنیم و برای اداره نظام سلامت از اصول علمی کوتاه نمی آییم زیرا متاسفانه رودربایستی ها زیاد است و نباید به حاشیه ها و رودربایستی ها ارزش بدهیم.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها تصریح کرد: هر کس بخواهد در هر رشته آکادمیک علوم پزشکی وارد شود حتما از طریق کنکور و آزمون های سازمان سنجش وارد خواهد شد و در این موارد به هیچوجه کوتاه نمی آییم.
هاشمی افزود: کسانی که در مورد آموزش و تربیت پرستار در بیمارستان ها صحبت می کنند، بهتر است منصفانه اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه کشور اکنون با کمبود پرستار مواجه است، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت کمبود کاردان و کارشناس اتاق عمل است و در این زمینه باید آموزش و تربیت نیرو را گسترش دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: