کد خبر: ۸۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سیل عظیمی از فارغ التحصلان رشته داروسازی به دلیل بیکاری دچار سرخوردگی و مشکلات اجتماعی می شوند که به همین خاطر می بایست دراین باره چاره ای جدی اتخاذ شود.
دکتر احمدآریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در نیاز ما به دانش آموختگان پزشکی به خصوص داروسازی شکی نیست اما اگر بسترهای لازم را برای جذب آنها آماده نکنیم وظیفه مسئولین و سیاست مداران چندبرابر می شود.

وی ادامه داد: داروسازی یک رشته است اما  متأسفانه سایر رشته ها هم هستند که برایشان فکری نشده؛ به طور قطع وابستگی اقتصادی به بیرون از کشور یکی از نتایج این امر است که دانش آموخته داریم اما برای آنها کار و بستر را فراهم نکرده ایم.

به گفته وی مجلس در این راستا آماده همکاری است اما باید تصمیماتی گرفته شود که عمل را به نتیجه برساند.

دکترآریایی نژاد خاطرنشان کرد: این که برخی از نیازهای ما به بیرون از کشور درحال تأمین است  یعنی ساختار و بستر ضعیفی برای بکارگیری دانش آموختگان داریم. در حالی که باید تلاشمان این باشد تا نیازهایمان را توسط دانش آموختگان کشور تأمین کنیم.

تبعات مواجهه با سیل عظیم داروسازان

وی تأکید کرد: بدون شک سرخوردگی برای دانش آموختگان از تبعات اصلی این امر است؛بیکاری آنها به عنوان یک معضل اجتماعی با امید به زندگی و ازدواج آنها نیز در ارتباط است پس تأثیرات منفی جدی در پی دارد.

آریایی نژاد بیان کرد: امیدواریم مسئولین کشور از جمله دولت و مجلس بدون سیاسی کاری دنبال کار واقعی و برنامه ریزی عاقلانه همچنان در راستای اهداف حل کننده مشکلات جامعه باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: