کد خبر: ۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
دبير دوم كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي درگفتگو باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :دبير دوم كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري اردوهاي مختلط دانشجويي و برگزاري كنسرت در دانشگاهها اين مراكز علمي را از رسالت اصلي خود كه همانا علم آموزي است دور مي كند.

قاسم جعفري در گفت و گو با شفاآنلاين با اعلام اين مطلب اظهار داشت: رسالت اصلي دانشگاه آموزش و پژوهش و فرهنگ و ادب است . اما كارهايي نظير تبديل دانشگاه به باشگاه سياسي احزاب يا برگزاري اردوهاي مختلط و كنسرت در واقع به حاشيه كشاندن دانشگاه و دانشجويان است.حال آنکه متاسفانه ميبينيم برخي افراد تند رو كه التزامي به قوانين ندارند دانشجوها را به اين سو مي كشانند.

دبير دوم كميسيون آموزش و تحقيقات در ادامه گفت: علم تنها ابزار پيشرفت و توسعه در همه ابعاد است. ما بر اساس برنامه هايي كه تدوين كرده ايم هم بايد هدف گذاري صحيح داشته باشيم و هم نقشه درست اجرايي و از همه مهمتر در اجرا هم جدی باشيم.چراکه تعلل در اجرا آفت بزرگي است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه جدي مقام معظم رهبري نيز در حال حاضر همين است كه ما بيشتر در علوم نظري پيشرفت كرده ايم . بسياري از مقاله ها و كتاب هاي علمي ما در پايگاه هاي معتبر بين المللي نمايه مي شود اما متاسفانه ازعلوم كاربردي هيچ بهره اي نمي بريم.

جعفري افزود: مقام معظم رهبري چند سال قبل فرمودند ما بايد كاري كنيم كه در 50 سال آينده ارجاع بسياري از مطالب علمي ،به زبان فارسي شود. اما تا آنجا راه زيادي داريم و بايد تلاش مضاعف داشته باشيم و دانشگاهها نيز بايد جديت داشته باشند و از حاشيه ها دوري كنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: