کد خبر: ۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
دکترصارمی درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین : عامل اصلی افزایش سزارین در ایران ناشی از فرهنگ اشتباهی بود که متاسفانه برخی از همکاران ما در جامعه باب کردند.

دکتر ابوطالب صارمی فوق تخصص درمان ناباروری درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت: سالها قبل وقتی به خانواده ای می گفتیم این مادر باید برای به دنیا آوردن فرزندش سزارین کند آنقدر منقلب می شدند و هراسان که چرا و به چه علت می خواهند شکم دخترشان را بشکافند وچرا او نمی تواند طبیعی زایمان کند. اما الان وقتی به مادری می گوییم زایمان طبیعی را انتخاب کن هراسان می شود و ترجیح می دهد سزارین کند.

وی افزود :البته علت این امر و رواج آن در جامعه به خاطر ترس پزشکان از زایمان طبیعی است .چراکه پزشک از اینکه حین زایمان طبیعی با مورد خاصی رو به رو و یا دچار مشکلی شود و نتواند از پس آن بر بیاید می ترسد .همچنین می داند در صورت هر اتفاقی باید در دادگاه و نظام پزشکی و پزشکی قانونی جواب دهد وسرانجام هم محکوم شود. بنابراین ترجیح می دهد بیمار را سزارین کند.این درحالی استکه مسولان وزارت بهداشت هم ابراز نگرانی می کنند که چرا در ایران سزارین افزایش یافته است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی صارم درپایان به شفاآنلاین گفت: ما در این مرکز انواع روش های زایمان طبیعی مانند زایمان در آب را انجام میدهیم و مادران را به انتخاب آنها تشویق می کنیم. هزینه این روش ها نیز همانند سزارین است .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همكار زنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
اگر شرايط بهداشت و پزشكي درست بود شما صاحب بيمارستان چقدر ده ميلياردي نبودي تا الان ما را نصيحت كني!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: