کد خبر: ۸۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 19
شفا آنلاین>سلامت>شپش حشره بسیار ریزی است که از خون انسان برای تغذیه و تکثیر استفاده می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،مظهری متخصص تغذیه با اشاره به علل شیوع شپش اظهار داشت: شپش یک حشره بسیار ریزی است که در اثر رعایت نکردن بهداشت فردی، استفاده از وسایل شخصی دیگران به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: شپش از روی پوست افراد شروع به مکیدن خون افراد کرده که از این راه زنده بودن و تکثیر خود را فراهم می‌کند و همچنین در اثر مکیدن خون افراد، املاح و ویتامین‌های E و آهن خون را می‌خورد و این موضوع سبب کم‌خونی در افراد می‌گردد.

این متخصص ابراز داشت: هنگامی که آهن موجود در خون به وسیله شپش خورده می‌شود، سلول‌های خون کم‌تری تولید و در نتیجه فرد دچار فقر خون می‌شود و شپش امروزه متأسفانه یکی از عامل‌ اصلی کم‌خونی به خصوص در کودکان و افراد کارتن خواب است.

وی ادامه داد: شپش برای تخم‌گذاری نیاز خوبی به کلسیم خون انسان دارد و به همین علت برای تکثیر شروع به مکیدن می‌کند تا مواد لازم و همچنین انرژی کافی برای این کار را به دست آورد.

مظهری با بیان اینکه سرکه سفید دشمن شماره یک شپش است، تصریح کرد: هنگامی که خارش سر، سوزش، التهاب پوستی و زخم شدن کف سر اتفاق می‌افتد، شپش در نقاط تکثیر از بین می‌رود.

مظهری در پایان گفت: امروزه متأسفانه 500 هزار ایرانی از این بیماری رنج می‌برند که چاره کار، رعایت بهداشت و تعویض تختخواب آنها است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: