کد خبر: ۸۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 19
شفاآنلاین :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،ازایجاد 10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اعلام این خبر افزود: برای ایجاد این قطب های درمانی و تشخیصی 30 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.
وی اضافه کرد: پنج قطب درمانی و تشخیص سرطان تاکنون در استانهای مختلف تعیین تکلیف شده و بقیه نیز به تدریج در حال تعیین تکلیف شدن است و قرارداد همه آنها تا پایان امسال نهایی می شود.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اظهار کرد: هر یک از این قطب ها در گام اول در شش هزارمتر مربع فضا ایجاد می شوند و در گامهای بعدی تا 16 هزار متر مربع قابلیت ارتقا دارند و قرار است آخرین فناوری های تشخیص و درمان در آنها به کار گرفته شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: با عملیاتی شدن این قطب ها، بخش مهمی از مشکلات تشخیص و درمان بیماری سرطان در سطح کشور برطرف می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 95 درصد هزینه دارویی بیماران سرطانی در قالب طرح تحول نظام سلامت، توسط دولت و با همکاری بیمه ها پرداخت می شود ولی به علت گرانی داروها، پنج درصد بقیه هزینه های درمان نیز به برخی از خانواده ها فشار وارد می کند.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با همکاری بخش های مرتبط و از محل صرفه جویی ناشی از به کارگیری فناوری اطلاعات، بخش دیگری از هزینه دارویی بیماران سرطانی پرداخت شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گام دندانپزشکی طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: کمتر از 10 درصد خدمات این بخش توسط دولت و 90 درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود، به همین دلیل در این خصوص تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده است.
وی در عین حال افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه هزار کلینیک را در حوزه دولتی دایر کرده که بیشتر در مناطق کمتر برخوردار هستند که برخی با کمبود منابع مالی و یا نیروی انسانی مواجهند.

دکتر قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد که تا اواسط سال آینده با همراهی مجلس و دولت، کلینیک ها و بیمارستانهای های دهان و دندان در کشور تقویت شوند.
وی با بیان اینکه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به بیماران سرطانی استانهای دیگر نیز خدمت رسانی می کند، گفت: حمایت از این مرکز درمانی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی اضافه کرد: این بیمارستان یک پروژه نیمه تمام خیر ساز دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است با کمک خیرین و دولت تا سال آینده ساخته شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: