کد خبر: ۸۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي علم اندوزي و پيشرفت علمي در كشور را يكي از مقوله هاي حساس و قابل اهميت در زمينه هاي اقتصادي ، پزشكي و هرآنچه باعث تعالي بشريت شود دانست.
سليمان عباسي در گفت و گوی اختصاصی با شفاآنلاين  با بیان این مطلب اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري به طور قطع چراغ راه و روشنگر مسير براي همه مردم به خصوص نخبگان ، اساتيد ، مسوولان دانشگاه ها و دانشجويان است . در مورد پيشرفت علمي كشور نيز اين قشر بايد با عنايت به دو بال علم و تعهد به دنبال كسب علم و آموزه هاي ديني بپردازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دانشگاهها بايد سياست و برنامه هاي  خود را در اين مسير بيشتر معطوف كنند و از پرداختن به مسايل حاشيه اي كه فقط اتلاف وقت است خودداري كنند.

به گفته عباسي، علم اندوزي به تنهايي و بدون شناخت صحيح از مسايل و سياست هاي روز كفايت نمي كند. امروزه رشد علمي كشور ما خار چشم دشمنان است و براي انحراف ما از اين مسير هر كاري انجام ميدهند. از همين رو رعايت مسايل اخلاقي از سوي دانشگاهيان بسيار مهم است . دختران و پسران دانشجو نیز بايد با تعهد و تخصص و اعتقادات مذهبي و انقلابي رشد كنند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: پژوهش در واقع نوك فلش هر علمي است. به عبارتي با پژوهش و تحقيقات است كه مسير هموار مي شود اما بايد دقت كرد در مسيري اين بودجه را صرف كنيم كه براي كشور موثر باشد .

به گفته دکتر عباسی، مسوولان دانشگاهها در اين باره نقش مهمي ايفا مي كنند كه امانت ملت و بيت المال به درستي و در راه درست هزينه شود.پس پژوهش هايي كه به پيشرفت علمي كشور كه مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده كمك كند بايد شناسايي و به آنها بها داده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: