کد خبر: ۸۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
ازسوی نوربخش صورت گرفت:
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بسیج را راهبرد منطقی و اصلی نظام توصیف کرد و گفت: بسیج در بسیاری از بخش ها یاریگر کشور است.

به گزارش شفاآنلاین از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در مراسم معارفه اعضای شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی افزود: 4300 میلیارد تومان تجهیز منابع ماهانه این سازمان نیز به عنوان یک حرکت بسیجی است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، افزود: این منابع بدون اتکا به دولت، بیشتر از میزان یارانه پرداختی و با لحاظ شرایط اقتصادی کشور تامین می شود.
نوربخش با اینکه پرداخت مستمری و سایر تعهدات با همراهی و همکاری کارکنان بخش های بیمه و اقتصادی سازمان انجام می شود که بسیجیان این حوزه ها هستند، اظهار داشت: در بخش درمان نیز فعالیت های جهادی انجام می شود.

وی تشکیل نهاد مقدس جامعه بسیج پزشکی در این سازمان را پربرکت ارزیابی کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) تشکیل بسیج را ضروری ترین تشکل ها دانستند و فرمودند «اگر بر کشوری ندای تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم جهانخواران از آن ها دور خواهد ماند و گرنه منتظر فتنه ها باشیم.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش هاست و تا زمانیکه برای حفظ این ارزش ها در مقابل دشمن بایستیم، درگیر خواهیم بود و این مبارزات با اشکال مختلفی است و این کشور با گروهک های ضدانقلاب، جنگ تحمیلی و جنگ فرهنگی روبرو بوده است.

نوربخش گفت: در دو سه سال اخیر دشمنان با جنگ اقتصادی به میدان آمده اند و این نشان می دهد که صورت های دشمنی و تعارض آنها با ملت ایران تغییر می کند.
وی با بیان اینکه راهبرد بسیج توسط امام خمینی(ره) تبیین شد و تقویت این نهاد نیز قطعی است، افزود: سازماندهی، تقویت و حراست از ارزشهای نهاد بسیج به عهده تمامی سازمانها است.
نوربخش با بیان اینکه از بدو تصدی مدیریت سازمان تامین اجتماعی، تقویت و انتخاب فرد بسیجی به مسئولیت حوزه بسیج سازمان مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: باید در سازمان تامین اجتماعی با توجه به خیل عظیم نیرو و ماموریت ها، فعالیت بسیج وسیع تر عمل کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دومین تولید کننده و اولین خریدار درمان در کشور است، تصریح کرد: ظرفیت درمان در این سازمان ایجاب می کند حوزه بسیج در جامعه پزشکی این سازمان تقویت و ساماندهی شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پیگیری های متعدد سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد هسته مقدس بسیج در جامعه پزشکی این سازمان، بر تلاش برای انسجام بیشتر این حوزه بر حسب وظیفه اجرایی، اسلامی و اخلاقی تأکید کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در مورد اینکه تمام افراد جامعه بسیجی باشند، گفت: این موضوع مورد اتفاق همه است اما باید تشکیلات و ساختار مناسب برای این حوزه داشته باشیم.
نوربخش همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد بسیج اشاره کرد که شما بسیجی ها به گونه ای رفتار کنید که احترام و محبت مردم را جلب کنیم و نمونه اخلاق، تواضع، فروتنی ورعایت مقررات باشید.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل به عنوان یکی از ضروریات بسیج و درمان باید بیشتر مورد توجه این نهاد قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور در معرض انواع حوادث است و سازمان تامین اجتماعی حوزه درمان گسترده ای دارد، آموزش، پژوهش و آمادگی عملیاتی در مواجه با بحران ها باید بیشتر لحاظ شود.

** امنیت کشور مرهون روحیه جهادی بسیجیان است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در مراسم معارفه اعضای بسیج جامعه پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی نیز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حجم عمده ای از خدمات درمانی را در کشور ارائه می کند، گفت: میان جامعه پزشکی و سازمان تامین اجتماعی ارتباط موثری برقرار می شود.
محمد رئیس زاده، حفظ و تقویت روحیه بسیجی و جهادی در سازمان های مختلف کشور را ضروری دانست و افزود: در جامعه کنونی برای پیشرفت و توسعه کشور باید قدرتمند باشیم و ضرورت حفظ روحیه بسیجی دو چندان شده است.
وی روحیه مبارزه و ایثار و عقلانیت و تدبیر را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان و تصریح کرد: بسیجیان وظیفه دارند روحیه جهاد را در حوزه سلامت کشور تقویت کنند.
رئیس زاده افزود: جامعه بسیج کشور پل ارتباطی میان نیازهای پزشکی در مناطق محروم و جامعه پزشکی کشور است. در پنج سال گذشته سالانه 70 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کشور ایجاد شد.

وی بر تعامل حوزه بسیج با نظام سلامت کشور و تقویت فکری و معنوی نهاد بسیج پزشکی تاکید کرد و گفت: 25 تا 30 درصد نیروهای سلامت کشور عضو بسیج جامعه پزشکی کشور هستند و نیروهای شاغل در مراکز درمانی تامین اجتماعی یک ظرفیت هستند که بطور قطع در سازمان بسیج جامعه پزشکی این سازمان عضو می شوند.

رئیس زاده خاطر نشان کرد: مجموعه تامین اجتماعی یاریگر بسیج پزشکی است و امیدوارم این نهاد در ماموریت های خود موفق باشد.
در پایان این مراسم، محمدتقی خسروانی مقدم به عنوان مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی معرفی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: