کد خبر: ۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>اجتماعی>چاپگرهای 3 بعدی به تازگی قادر به تولید وسایلی منحصر بفرد و تاثیر گذار در زندگی انسان‌ها از جمله خودرو شده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان یک شرکت در منطقه آریزونای ایالات متحده نوعی خودروی سواری توسط چاپگر سه بعدی طراحی کرده‌اند که با قیمت 53 هزار دلار از سال 2016 میلادی قابل فروش در سطح جهانی خواهد بود.

گفتنی است،‌ کارشناسان سازنده حتی این قابلیت را برای این خودرو تعبیه کرده‌اند که افراد هر رنگی که می‌خواهند برای رنگ آمیزی خودروی خود سفارش دهند. 


این خودرو ظاهری فانتزی دارد و LM3D نام دارد. طراحان این خودرو را به شکلی تهیه کرده‌اند که هر قطعه آن را می‌توان به صورت جداگانه طراحی کرد و قطعات را به هم متصل کرد. 

کارشناسان امیدوار هستند تحویل این خودروها در سطح جهانی از سال 2017 آغاز شود.
اولین بار طرح ابتدایی این خودرو در نمایشگاهی در لاس وگاس ایالات متحده سال گذشته رونمایی شد‌. 

کارشناسان همچنین در نظر دارند در آینده چاپگرهای سه بعدی برای تهیه و تولید مواد غذایی ساخته روانه بازارهای جهانی کنند. در حال حاضر در یک آزمایش کارشناسان در عرض 15 دقیقه به کمک پرینتر 3 بعدی بیسکویت تولید کرده‌اند و در گام آتی در نظر دارند کیک‌های شکلاتی و حتی پایه کیک توسط این چاپگر‌ها تولید کنند. 

کارشناسان سازنده خودروی چاپ شده توسط چاپگر 3 بعدی در نظر دارند در گام‌های آتی تست ‌های مقاومت و استحکام بدنه و گواهی نامه مجوز عبور در بزرگراه‌های فدرال در ایالات متحده را بدست آورند. 

از جمله مزایای این خودرو، کاهش قیمت تمام شده آن، کوچکی‌، استفاده از فناوری‌های مدرن در آن، کاهش چشمگیر زمان تولید و توانایی تولید در هر نقطه از جهان بسته به وجود پرینتر 3 بعدی است.


کارشناسان اعلام کرده‌‌اند در سالهای نه چندان دور در هر خانه‌ای یک چاپگر 3 بعدی وجود خواهد داشت که به تولید اقلام و لوازم مورد نیاز و حتی مواد غذایی خانواده‌ها خواهد پرداخت‌.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: