کد خبر: ۸۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفاآنلاین :سلامت >جامعه >معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از حمایت مالی دولت از درمان زوج های نابارور و دادن مهلت یک هفته ای به بیمه ها برای پرداخت یکهزار میلیارد از 4400 میلیارد تومان بدهی معوقه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد آقاجانی با اعلام خبر لزوم پرداخت یکهزار میلیارد تومان از معوقات بیمارستان های وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر پایه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت ظرف یک هفته گفت: در جلسه روز گذشته(شنبه) در دفتر معاون اول رئیس جمهوری مقرر شد طرح جامعی با همکاری بانک مرکزی، وزارت بهداشت و تعاون برای تعیین عامل سوم بانکی بمنظور پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر پایه تعیین شود.

وی با اشاره به جلسه تعیین تکلیف معوقات مالی سازمان های بیمه گر پایه به وزارت بهداشت عنوان کرد: در این جلسه معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل سازمان های بیمه گر پایه در مورد مطالبات معوقه بیمارستان های وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر بحث و تبادل نظر کردند.

آقاجانی افزود: در این جلسه مقرر شد در مدت زمان یک هفته، سازمان های بیمه گر پایه، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت مبلغ یکهزار میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت کنند.

** اسناد 4400 میلیارد تومانی طلب بیمارستان ها از بیمه ها

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه اسناد مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، از سازمان های بیمه گر پایه چهار هزار و 400 میلیارد تومان است، عنوان کرد: تاخیر در پرداخت این مطالبات مشکلات جدی را برای ارائه خدمات ایجاد کرده است.
آقاجانی همچنین از توافق نظر در مورد تغییر نحوه پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر پایه به پیشنهاد وزارت بهداشت خبر داد و افزود: بر این اساس عامل سوم با استفاده از بانک های عامل با کمک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر پایه تعیین می شود.
وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم جامع و مهم مقرر شد با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح جامعی برای این موضوع تهیه شود تا مکانیزم پرداخت تغییر کند و از این پس با استفاده از منابع، تسهیلات و سازوکارهای بانکی انجام شود.

** دولت در حال بررسی تجمیع بیمه ها

آقاجانی به جریمه دیرکرد در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر پایه اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 38 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تعویق و طولانی شدن خارج از قانون مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر شامل جریمه ای معادل نرخ سود اوراق مشارکت می شود اما تا کنون چنین جریمه ای پرداخت نشده است.
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به موضوع تجمیع بیمه ها عنوان کرد: این موضوع در جلسه روز گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهوری مطرح نشد. اما دولت در حال انجام بررسی های لازم در این مورد است و مقرر است بر اساس گزارشی که به رئیس جمهور و هیات وزیران ارائه می شود تصمیم گیری های لازم انجام شود.

** وزارت بهداشت بخشی از هزینه درمان ناباوری را می پردازد

آقاجانی از انعقاد قرارداد بین وزارت بهداشت با موسسات خدمات ناباروری در آینده نزدیک بمنظور حمایت مالی از زوج های نابارور سخن گفت و عنوان کرد: همچنین درصدد هستیم دسترسی به خدمات ناباروری را در تمام استان ها گسترش دهیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در راستای سیاست های جدید جمعیتی حمایت از زوج های نابارور را در دستور کار وزارت بهداشت قرار داده ایم، افزود: بدین منظور یک برنامه جامع تدارک دیده ایم که بزودی ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بدنبال حمایت مالی از زوج های نابارور است، گفت: با توجه به اینکه خدمات ناباروری در برخی استانهای کشور وجود ندارد، دسترسی به این نوع خدمات در تمام استان ها را در دستور کار داریم، در نتیجه هم گسترش و هم حمایت مالی را برای حل این معضل دنبال می کنیم.

آقاجانی از انعقاد قرارداد وزارت بهداشت با موسسات خدمات ناباروری در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: بر این اساس، بخشی از هزینه های درمان ناباروری زوج هایی که با این مشکل مواجه هستند کاسته می شود و پس از نهایی شدن برنامه درمان ناباروری، جزییات آن را به اطلاع عموم می رسانیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: