کد خبر: ۸۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به جو پایدار امروز و اوایل فردا، از افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در 4 استان‌ پرجمعیت خبر داد و افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،احد وظیفه گفت: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز و اوایل وقت روز دوشنبه، 25 آبان در غالب مناطق کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود که سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور دمای هوا در سواحل دریای خزر افزایش می‌یابد، افزود: این افزایش دما در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد جنوبی شدید همراه است، از بعدازظهر روز دوشنبه نیز با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می‌شود که روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها به برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شدت بارش‌ها روز سه‌شنبه، 26 آبان برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، جنوب اردبیل و غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش‌ها در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران افزود: آسمان امروز تهران، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 13 و 6 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز دوشنبه همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر و در روز سه‌شنبه، نیمه ابری و غبارآلود، در بعدازظهر ابری و بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 15 و 8 و 14 و 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: