کد خبر: ۸۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص انگلیسی هشدار داد که با تشدید گرمای جهانی به زودی شیوع بیماری‌های استوایی، سلامت مردم این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،به گفته «جرمی فارار»، متخصص سلامت و مدیر موسسه زیست‌پزشکی wellcome Trust‌ در لندن، کره زمین همچنین تحت تاثیر دیگر تهدیدهای جدی برای سلامتی قرار دارد که از تغییرات جوی ناشی می‌شود و از آن جمله می‌توان به سوء تغذیه و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد.

جرمی فارار گفت:‌ این خطرات از سوی رهبران جهان با جدیت مورد توجه قرار نمی‌گیرند. همچنین به نظر می‌رسد مذاکره‌کنندگان در خصوص مسائل آب و هوایی که این ماه در نشست سازمان ملل در پاریس شرکت می‌کنند پیامدها و اثرات گسترده‌ای که گرمای جهانی بر زمین دارد را به درستی درک نکرده‌اند.

این متخصص سلامت افزود: تصور نمی‌کنم فعالان حوزه سلامت حضور کافی در مذاکرات آب و هوایی داشته باشند و صدای سازما‌ن‌هایی همچون سازمان جهانی بهداشت در این باره شنیده شده باشد.

مدیر موسسه زیست‌پزشکی wellcome Trust معتقد است وقتی به طور کلی با مردم در مورد تغییرات جوی صحبت می‌کنیم آنان مشکلاتی چون از دست رفتن زیستگاه‌های طبیعی،‌ آب شدن پهنه‌های یخی و از بین رفتن صخره‌های مرجانی را مدنظر قرار می‌دهند و تصوری از تاثیرات آن روی سلامتی‌شان ندارند. در واقع شیوع بیماری‌های عفونی،‌ ارتباط موضوع آلودگی و شهرنشینی و همچنین تهدید تشدید مهاجرت از جمله موضوعاتی هستند که باید در این حوزه مورد توجه بیشتر و جدی‌تر قرار گیرند.

جرمی فارار با بیان اینکه نگرانی و وحشت اصلی در مورد شیوع بیماری تب دانگ است، گفت: در حال حاضر واکسن شناخته‌شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد و موجب تب، سردرد و افت خطرناک فشارخون می‌شود. همچنین حدود 2.5 درصد موارد این بیماری کشنده است. در حقیقت افزایش دمای جهانی، رطوبت و گسترش شهرنشینی محرک‌های ویژه در شیوع این بیماری هستند.

همچنین مهاجرت از جمله موضوعاتی است که به خودی خود نمی‌تواند تهدیدکننده باشد اما دلیل ریشه‌ای آن یعنی سوء تغذیه، پیامدهای جدی برای سلامتی دارد. همچنین با افزایش جمعیت جهان و رسیدن آن به رقم 9 میلیارد نفر در پایان این قرن، دو میلیارد جمعیت افزوده شده باید از منابع غذایی در معرض تهدید تغذیه شوند.

جرمی فارار همچنین به موضوع تشدید ‌آلودگی اشاره و بیان کرد: این وضعیت مستقیما از تغییرات آب و هوایی ناشی نمی‌شود اما می‌تواند علت گرمای جهانی باشد که استفاده از سوخت‌های فسیلی خود یکی از عوامل دخیل در این مساله است. آلودگی هوا موجب مرگ زود هنگام هفت تا هشت میلیون انسان در سال می‌شود که رقم آن قابل توجه است.

به نوشته گاردین،‌ این کارشناس افزود: اطمینان دارم در مذاکرات آب و هوایی پاریس توافقاتی حاصل خواهد شد اما لازم است با جدیت دنبال شود چون در غیر این صورت با مشکلات ریشه‌ای روبرو خواهیم شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: