کد خبر: ۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان آلمانی از مؤسسه فرانهوفر، دانشگاه فنی دارمشتات، دانشگاه آخن و کلینیک دانشگاه دوسلدورف ربات مینیاتوری «کرم» را طراحی کردند.

به گزارش شفا آنلاین،این ربات می‌تواند از طریق استخوان وارد گوش میانی شود تا به جراح در برداشتن تومور از این عضو حساس و ظریف کمک کند.

عمل جراحی برای درمان تومور گوش داخلی غیرقابل اجتناب است، اما دسترسی به گوش داخلی دشوار است.علت آن این است که گوش داخلی با استخوان‌های جمجمه؛ که به عنوان حفرات ماستوئید شناخته شده، پوشانده شده است و بافت‌های اطراف آن، حاوی رگ‌های خونی و اعصاب فراوانی است. برداشتن تومور از گوش داخلی مسئله بسیار حساسی است، چراکه معمولاً نیاز به جراحی‌های برداشتن کل حفره ماستوئید دارد. سوراخ ایجاد شده به این نحو پس از پایان عمل و معالجه با بافت چربی برداشته شده از ناحیه شکم پر می‌شود.

به گفته کارشناسان با این حال در آینده همه پزشکان خواهند توانست با استفاده از این ربات مینیاتوری به نام NiliBoRo، سوراخ تنها به قطر 5 میلیمتر را از میان استخوان ایجاد کنند. سیستم قادر به تنظیم راه خود در پروسه حفر سوراخ است که امکان دور زدن بافت‌های حساس مانند عروق خونی و اعصاب را می‌دهد. متخصصان می‌گویند استفاده از این ربات، انجام درمان کمتر تهاجمی‌تر و مصون ماندن از آسیب‌های عصبی را می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: