کد خبر: ۸۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 29
شفاآنلاین :رییس بیمارستان صارم هدف از برگزاری همایش کیفری چالش های حقوقی پزشکی را کمک به جامعه پزشکی و دیده شدن زحمات پزشکان اعلام کرد .

دکتر ابوطالب صارمی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت: اگر تعداد معدودی از پزشکان خطایی مرتکب می شوند نباید آن را به پای بقیه گذاشت. در حال حاضر پزشکان زیادی در شهرستان ها و روستاهای دور افتاده بدون کمترین امکاناتی به صورت شبانه روزی به بیماران خدمت رسانی می کنند. حال اگر این پزشک خدای ناکرده مرتکب اشتباه یا خطایی هم شود باید آن را به پای خستگی و یا نبود امکانات گذاشت نه عمد و تقصیر.

به گفته دکتر صارم کارشناسان کمیسیون های پزشکی قانونی و نظام پزشکی هنگام بررسی پرونده این پزشکان باید همه شرایط حاکم بر پزشک ، بیمار و حتی محل ارتکاب این خطا را در نظر بگیرند.

وی افزود :ما برای آگاه کردن پزشکان هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم. اما وقتی قوه قضاییه برای تشخیص قصور پزشکی اختیار را به کارشناسان پزشکی داده است و قاضی طبق نظر این کارشناسان رای صادر میکند حالا متخصصین فن که با تشکیل کمیسیون پزشکی شروع به کار می کنند آیا تجربه و شرایط سخت وطاقت فرسای آن پزشک خانم را که در روستای بدون امکانات 24 ساعته کار می کرده و حتی نخ برای بخیه زدن بیمار نداشته را می دانند؟ آیا این کارشناسان محترم حق دارند سر پزشکی که حتی سنش از او بیشتر است و شاید استادش بوده داد بزند ویا خدای ناخواسته توهین کند؟

دکتر صارم در ادامه گفت: من و همکارانم تمام سعی خود را به کار گرفته ایم که فرق قصور و تقصیر و خطا را در این حوزه تفکیک کنیم .بنابراین از کارشناسان پزشکی که مسوول شناسایی و بررسی جرایم پزشکی هستند می خواهیم که با رعایت حال همکاران خود و در نظر گرفتن همه جوانب و شرایط نسبت به پرونده ها اعلام نظر کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: